| کد مطلب: ۱۶۲۳۷

استقبال از چند‌جانبه‌گرایی

استقبال از چند‌جانبه‌گرایی

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران گفت: رسالت چندجانبه‌گرایی، ایجاد عدالت در مناسبات بین‌المللی است.

علی باقری‌کنی در نشست روابط ایران و روسیه به میزبانی جمهوری تاتارستان روسیه گفت: مهمترین رسالت چندجانبه‌گرایی، ایجاد عدالت در مناسبات بین‌المللی است.

این دیپلمات ارشد ایران تاکید کرد: ایران و روسیه این اراده را دارند و در عمل نشان داده‌اند که با همکاری در زمینه‌های مختلف قصد دارند مناسبات مبتنی بر عدالت بین کشورهای مستقل را بنا بگذارند.

وی افزود: تهران و مسکو امروز در چنین بستری گفت‌وگو می‌کنند و بر این اساس، یک رسالت بزرگ بر دوش کارگزاران بزرگ دو کشور به‌ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارگزاران اقتصادی و تجاری دارای مسئولیت در حاکمیت دو کشور است.

معاون سیاسی وزیرامورخارجه با اشاره به ضرورت ایجاد بستر مشارکت برای دیگر کشورهای مستقل گفت: بر این اساس، مشارکت دادن دیگر کشورها از جمله برزیل، آفریقای جنوبی و هند در این رویکرد منطقی که ایران و روسیه آن را دنبال می‌کنند، می‌تواند زیربنای جهانی مبتنی بر همکاری مشترک و عدالت باشد.

باقری‌کنی، چشم‌انداز چنین رویکردی را صلح، آرامش و رفاه برای کشورهای جهان و ملت‌های دیگر دانست.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه با تبریک انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید ریاست‌جمهوری پوتین شاهد رشد و ارتقای مناسبات همه‌جانبه، دوستانه و مبتنی بر تعامل بین ایران و روسیه باشیم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی