| کد مطلب: ۱۲۹۰۹

دست نیافتن ۳۳درصد دانش‌آموزان به حداقل مهارت‌های پایه

دست نیافتن ۳۳درصد دانش‌آموزان به حداقل مهارت‌های پایه

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش اعلام کرد که حدود ۳۳ درصد دانش‌آموزان کشور به سطح حداقل مهارت‌های پایه دست پیدا نمی‌کنند. بهنام بهراد به ایسنا گفت: «این امر در معدل نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز نمود روشنی دارد. معدل نهایی در سال‌های اخیر در سه رشته علوم تجربی، ریاضی و انسانی حدود ۱۱ تا ۱۲ بوده است. ازسوی‌دیگر متوسط سرانه استاندارد دانش‌آموزی سالانه حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار دلار است که این عدد در کشور ما حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است؛ این شواهد نشانگر سرمایه‌گذاری ناکافی در حوزه آموزش‌وپرورش است.» او با استناد به مطالعات بین‌المللی در حوزه اقتصاد آموزش گفت: «سنجش‌‌های بزرگ‌مقیاس بین‌‌المللی از عملکرد دانش‌‌آموزان مانند تیمز، پرلز و پیزا (کشور ما فقط در سنجش‌‌های تیمز و پرلز مشارکت دارد) که حدود ۸۰ کشور جهان به‌صورت ادواری در آنها شرکت می‌‌کنند، حاکی ا‌ست اگر دانش‌آموزان بتوانند خود را به سطوح حداقلی (و نه حداکثری) از مهارت‌های پایه برسانند، ظرف سه‌دهه آینده تولید ناخالص ملی (GDP) کشور آنها چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی