| کد مطلب: ۱۶۶۲۷

جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه نخستین جلسه ستاد انتخابات ریاست جمهوری از آغاز فرایند انتخابات ریاست جمهوری از ۱۰ خردادو با دستور وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش صدا و سیما او افزود:« ثبت‌نامِ داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت ۵ روز انجام و اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد اعلام می‌شود.  سپس نامزد‌ها ۱۵ روز تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات نیز در اینباره گفت: «داوطلبان  تا ۱۴ خرداد مهلت دارند که ثبت‌نام کنند. شورای نگهبان تا ۲۱ خرداد صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده اعلام می‌شود.

از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدهاست و انتخابات هم ۸ تیر برگزار می‌شود. همچنین به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور،  اگر انتخابات به مرحلۀ دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحلۀ دوم برگزار خواهد شد..

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا نیز در اظهار نظری درباره انتخابات پیش رو و احتمال گشایش فضای سیاسی برای اصلاح طلبان اظهار کرد:« قطعاً این امکان وجود خواهد داشت، بعید می‌دانم که مشکلی برای حضور اصلاح طلبان وجود داشته باشد. آقایان جهانگیری، همتی و لاریجانی مشکلی برای حضور در صحنه ندارند. اینکه لاریجانی شخصاً به صحنه بیاید مشخص نیست. رهبری خواهان اصلاح جفایی است که انجام شد.»

او همچنین درباره تضاد میان اصولگرایان در انتخابات گفت: «به طور قطع اصولگرایان هم کاندیدا‌های متعدد خواهد داشت و اصلاح طلبان هم چنین وضعیتی را تجربه می‌کنند. بعید است که اصلاح‌طلبان روی یک فرد متمرکز باشند. ساختار تشکیلاتی اصولگرایان تلاش خود را خواهد کرد اما من فکر می‌کنم خوشبینی است که یک نفر از اصولگرایان تمام سلایق را نمایندگی کند.»

در ادامه اظهار نظرها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه نیز رفیعی سخنران مراسم بزرگداشت رئیس جمهور فقید و همراهانش بر ضرورت رعایت اخلاق در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد. او که در حسینیه امام‌خمینی سخرانی می‌کرد گفت:« ما انتخابات پیش رو داریم اداب و اخلاق را رعایت کنید. بگذارید این وفاق و دوستی حفظ شود و تخریب نکنیم و دشمن شاد نشویم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی