| کد مطلب: ۱۶۶۴۸

درخواست زلنسکی از چین و آمریکا

درخواست زلنسکی از چین و آمریکا

رئیس‌جمهور اوکراین با گفتن اینکه هیچ ملتی نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک در جنگی مانند جنگ اوکراین با روسیه دوام بیاورد، از رهبران جهان خواست که به تلاش‌های «نشست جهانی صلح» برای پیشبرد صلح کمک کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، از رهبران جهانی خواست در نشست صلح جهانی شرکت کنند؛ نشستی که قرار است از ۱۵ ژوئن آغاز شود.

زلنسکی همچنین مدعی شد روسیه توسط مردانی اداره می‌شود که «قصد دارند آتش‌ کشیدن زندگی‌ها و تفرقه میان مردم را عادی‌سازی کنند و هیچ ملتی نمی‌تواند چنین جنگی را به‌تنهایی و بدون کمک متوقف کند.»

زلنسکی فرمانی را امضا کرده است که این کشور را از هرگونه مذاکرات صلح با روسیه تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری این کشور باشد، منع می‌سازد.

از سوی دیگر، مسکو تاکید کرده است تا زمانی که اوکراین مناطق تصرف‌شده روسیه را به رسمیت نشناسد، هرگونه مذاکرات صلح با آن بی‌نتیجه خواهد بود.

زلنسکی بیان کرد: ما به همکاری با رهبران کشورها ادامه می‌دهیم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم که در این نشست شرکت کنند. من از رهبران جهانی که هنوز از تلاش‌های جهانی نشست جهانی صلح دور هستند، از رئیس‌جمهور «جو بایدن» رهبر آمریکا و از رئیس‌جمهور «شی‌جین‌پینگ» رهبر چین این خواسته را دارم. لطفا رهبری خود را در پیشبرد صلح نشان دهید. صلح واقعی، نه فقط وقفه‌ای در حملات.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی