| کد مطلب: ۱۳۸۱۵

s23 ultra در برابر s24 ultra / کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟

در ابتدای سال ۲۰۲۴، شرکت سامسونگ از خانوادۀ جدید خود یعنی گلکسی اس ۲۴ رونمایی کرد. این خانواده، سه عضو دارد که شامل گلکسی S۲۴، گلکسی S۲۴ Plus و گلکسی S۲۴ Ultra است. با رونمایی از گوشی های اس ۲۴، بویژه با توجه به هوش مصنوعی بکار رفته در آن‌ها، بسیاری از طرفداران سامسونگ تمایل شدیدی به خرید این گوشی ها، بویژه گلکسی اس ۲۴ اولترا پیدا کردند.

در این مطلب، موبایل۷ قصد دارد به این سوال پاسخ دهد که گلکسی اس ۲۴ اولترا تا چه اندازه نسبت به نسل پیشین خود یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا، پیشرفته‌تر و بهتر است؟ آیا ارزش دارد که طرفداران شرکت سامسونگ، چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان بیشتر هزینه کرده و به جای گلکسی اس ۲۳ اولترا، نسل جدیدتری این گوشی یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا را خریداری کنند؟

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گلکسی اس ۲۳ اولترا

اکنون قصد داریم تا بزرگترین عضو خانوادۀ اس 24، یعنی گلکسی اس 24 اولترا را با بزرگترین عضو نسل پیشین خود، یعنی گلکسی اس 23 اولترا مقایسه کنیم. به نظر شما گلکسی اس 24 اولترا، ارزش خرید بیشتری نسبت به گلکسی اس 23 اولترا دارد؟

صفحه نمایش

این دو گوشی، در میزان روشنایی و نوع محافظ صفحه و همچنین میزان خمیدگی صفحه نمایش، با یکدیگر متفاوت هستند.

صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا کمی خمیده است در حالی که صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا، کاملا تخت است.

از طرفی، در صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا از محافظ صفحۀ گوریلا گلس Victus 2 و در صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا، از محافظ صفحه گوریلا گلس آرمور استفاده شده‌است. با وجود چنین محافظ صفحه‌ای، صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا بازتاب نور کمتری خواهد داشت. گلکسی اس 24 اولترا در زمینۀ بازتاب نور، نه تنها در برابر گلکسی اس 23 اولترا، بلکه در برابر گوشی های دیگر نیز تفاوت چشمگیری دارد.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش در گلکسی اس 23 اولترا، 1750 نیت و در گلکسی اس 24 اولترا، 2600 نیت است.

جمع‌بندی

در بخش صفحه نمایش، می‌توان گفت که با خرید اقساطی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا، شما یک گوشی خوش دست‌تر و شیک‌تری نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا خواهید داشت که در نور مستقیم خورشید نیز، از بسیاری از گوشی های بازار عملکرد بهتری دارد.

طراحی

طراحی گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا، کمی با یکدیگر متفاوت است.

قاب پشتی و فریم

قاب پشتی گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا از جنس شیشه با مقاومت بالا است اما فریم آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. فریم گلکسی اس 23 اولترا از جنس آلومینیوم و فریم گلکسی اس 24 اولترا از جنس تیتانیوم است.

فلز تیتانیوم در ساخت گوشی های هوشمند، به دلیل صرفۀ اقتصادی بیشتر برای شرکت سازنده و همچنین کاهش وزن گوشی، استفاده می‌شود؛ این درحالیست که استفاده از تیتانیوم، ریسک چرب شدن و ایجاد خط و خش را افزایش می‌دهد.

ابعاد و وزن

گلکسی اس 24 اولترا نسبت به گلکسی اس 23 اولترا، ضخامت، طول و وزن کمتری دارد؛ اما عرض گلکسی اس 24 اولترا، کمی نسبت به گلکسی اس 23 اولترا بیشتر است.

رنگ‌بندی

گلکسی اس 23 اولترا در رنگ‌های مشکی، سبز، کرم، بنفش روشن، نوک مدادی، آبی، سبز لیمویی و قرمز در بازار موجود است و گلکسی اس 24 اولترا، در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی و ارغوانی در بازار یافت می‌شود.

جمع‌بندی

در بخش طراحی، گلکسی اس 23 اولترا و گلکسی اس 24 اولترا تفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند.

سخت افزار

در ساخت گلکسی اس 23 اولترا، از تراشۀ اسنپ دراگون 8 نسل 2 و در ساخت گلکسی اس 24 اولترا، از تراشۀ اسنپ دراگون 8 نسل 3 استفاده شده‌است. پردازندۀ گلکسی اس 24 اولترا، 20 تا 25 درصد عملکرد بهتری نسبت به پردازندۀ گلکسی اس 23 اولترا دارد.

جمع‌بندی

هر دو گوشی، برای کارهایی سنگینی مانند بازی خوب هستند و این می‌تواند نظر گیمرها را به خود جلب کند. در هر دو گوشی، پس از یکساعت بازی، شاهد افت پایداری خواهید بود. با این حال، گلکسی اس 24 اولترا از سیستم خنک‌کننده و پردازندۀ بهینه‌تری بهتری پشتیبانی می‌کند.

به همین دلیل، شما با خرید اقساطی گلکسی اس 24 اولترا از سایت موبایل7، که امکان خرید اقساطی کنسول بازی را نیز فراهم کرده‌است، می‌توانید از بازی کردن با گوشی لذت بیشتری ببرید.

باتری

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا، هرکدام دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند که از یک شارژر 45 واتی با قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.با وجود اینکه باتری هر دو گوشی، ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژر 45 واتی با قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؛ اما باتری گلکسی اس 24 اولترا، عملکرد شارژ بهتری نسبت به گلکسی اس 23 اولترا دارد.

جمع‌بندی

در بخش باتری، گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا تفاوتی با یکدیگر ندارند. با این وجود، عملکرد شارژ گلکسی اس 24 اولترا، نه تنها از گلکسی اس 23 اولترا، بلکه از گوشی های رده بالاتری مانند آیفون 15 نیز عملکرد بسیار بهتری دارد.

دوربین

تمام لنزهای دوربین گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا، شبیه به یکدیگر هستند. تنها تفاوت دوربین این دو گوشی، در سنسور تله فوتو است. سنسور لنز تله فوتو در گلکسی اس 23 اولترا، 10 مگاپیکسل است و زوم 10 برابری دارد در حالی که سنسور لنز تله فوتو در گلکسی اس 24 اولترا، 50 مگاپیکسل است و زوم 5 برابری دارد.

با این وجود، گلکسی اس 23 اولترا و گلکسی اس 24 اولترا در بخش عکسبرداری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. اما در فیلمبرداری، گلکسی اس 24 اولترا به‌دلیل اینکه از هوش مصنوعی و پردازندۀ قوی‌تری برخوردار است، نویز بسیار کمتری در هنگام ضبط فیلم دارد.

دوربین سلفی این دو گوشی نیز عملکردی تقریبا مشابه یکدیگر دارد.

جمع‌بندی

لنز تله فوتوی گلکسی اس 24 اولترا به دلیل تغییری که در بخش زوم، نسبت به نسل پیشین خود داشته‌است، نه تنها از گلکسی اس 23 اولترا، بلکه از تمام گوشی های هوشمند بازار، قوی‌تر عمل می‌کند.

برای کسانی که فیلم‌های زیادی با گوشی خود ضبط می‌کنند، گلکسی اس 24 اولترا می‌تواند جذاب‌تر از گلکسی اس 23 اولترا باشد.

خلاصه

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا تفاوت چندانی نسبت به گلکسی اس 23 اولترا ندارد. درواقع، تفاوت‌های گلکسی اس 24 اولترا به اندازه‌ای نیست که خریداران، چیزی حدود 20 میلیون تومان بیشتر هزینه کرده و بخواهند به جای گلکسی اس 23 اولترا، اقدام به خرید گلکسی اس 24 اولترا کنند.

ممکن است با خود بگویید که گلکسی اس 24 اولترا، از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و دلیل اصلی قیمت بالای این گوشی نیز، همین موضوع است. درخصوص هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا، 2 مسئله وجود دارد:

1- قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا در ایران کاربرد زیادی ندارد.

2- شما تنها یکسال می‌توانید به‌صورت رایگان از هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا استفاده کنید و پس از آن، باید برای استفاده از این قابلیت، هزینه پرداخت کنید.

پس اگر قیمت گوشی برایتان اهمیت دارد، بدانید که با خرید گلکسی اس 23 اولترا، در مقایسه با گلکسی اس 24 اولترا چیزی بسیار مهمی را از دست نخواهید داد. اما اگر تفاوت قیمت برایتان مسئله‌ای نیست، پیشنهاد می‌شود گلکسی اس 24 اولترا را خریداری کنید.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی