| کد مطلب: ۱۱۶۹۷

این آموزشگاه‌های زبان را انتخاب نکنید!

این آموزشگاه‌های زبان را انتخاب نکنید!

برای انتخاب یک آموزشگاه زبان باید به نکات زیادی توجه کنید و بدانید که عوامل مختلفی در معتبر بودن آموزشگاه دخیل هستند. در صورتی که این موسسه کیفیت‌های آموزشی خوبی را ارائه ندهد و امکانات آموزشی خوبی نداشته باشد، مسلما نمی‌تواند زبان آموزان را به خوبی آموزش دهد. علاوه بر اینها وجود یک استاد زبان با تجربه و موفق می‌تواند به بالا رفتن کیفیت آموزش کمک کند. در ادامه توجه کنید آموزشگاه زبانی که از این ویژگی‌ها برخوردار نیست را انتخاب نکنید.

 

عدم حضور به موقع معلمان 

برخی از آموزشگاه‌ها به تاخیر اساتید خود اهمیتی نمی‌دهند و تنها عدم تاخیر دانش آموزان برایشان مهم است. در اصل روند تاخیر استاد باعث‌ عدم رضایت زبان آموز و خانواده او می‌شود و نشان دهنده ضعف مدیریتی است. زبان آموزی که شهریه پرداخت می‌کند توقع دارد در تمام ساعات تعیین شده کلاس، بدون تاخیر استاد، آموزش را کامل و با کیفیت بالا دریافت کند.

 عدم برنامه ریزی درست در شروع کلاس‌ها

اگر آموزشگاه جهت شروع کلاس‌ها برنامه ریزی درستی نداشته باشد دچار به هم ریختگی می‌شود. یک برنامه ریزی درست نیازمند داشتن یک مدیریت درست است و اگر مدیر توان اداره صحیح آموزشگاه را نداشته باشد مسلما نظم در کلاس‌ها برقرار نخواهد بود.

یک آموزشگاه اگر یک برنامه ریزی مدون برای یک دوره آموزشی خود نداشته باشد نمی‌تواند تمام کلاس‌ها را مدیریت کند. استاد نیز اگر در آموزش‌ها برنامه ریزی دقیق نداشته باشد نمی‌تواند در موعد مقرر همه درس‌ها را آموزش دهد. در نتیجه هم مدیر و هم اساتید باید طبق برنامه ریزی مدون آموزشگاه و کلاس‌ها را مدیریت کنند.

عدم ارزشیابی پیشرفت دانش آموز 

اگر آموزشگاه نتواند دلسوزانه فرایند آموزشی زبان آموزان خود را بسنجد، در اصل مسیر صحیح موفقیت را به آن‌ها نیاموخته است. یک استاد زبان موفق باید اطمینان حاصل کند که زبان آموز دروس را به خوبی یاد گرفته و باید بعد از اینکه مطمئن شد زبان آموز آموزش‌ها را آموخته، آموزش درس بعد را آغاز کند.

عدم ایجاد انگیزه آموزشگاه زبان

اگر به زبان آموز خود انگیزه یادگیری ندهد و جهت هدایت او به مسیر موفقیت از سیستم ترغیب و تشویق استفاده نکند نمی‌تواند در این مسیر، راه پیشرفت را طی کند. مثلا باید زبان آموزی که نمره بالایی در آزمون نهایی کسب کرده را تشویق کند و سیستمی را به کار گیرد تا دیگر زبان آموزان انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشند.

اگر مدیریت برنامه ریزی درستی نداشته باشد، اساتید و کارکنان در کار خود انگیزه‌ای نخواهند داشت، در نتیجه کیفیت آموزشی کاهش یافته و زبان آموزان رضایتی از کلاس‌ها نخواهند داشت. طرح‌های تشویقی باید جذاب باشند و به موقع اجرا شوند تا نتیجه دلخواه از آن‌ها به عمل آید. 

 

163

عدم حمایت و پشتیبانی 

در آموزشگاه زبان پشتیبانی اصل مهمی است که باید در حین انتخاب آموزشگاه به آن توجه شود. در اصل اگر زبان آموز در بیرون از کلاس توسط آموزگار پشتیبانی نشود نمی‌تواند اشکالات خود را رفع کند و نمی‌تواند آنچه را که آموخته درست به کار گیرد. این پشتیبانی شامل راهنمایی به صورت آنلاین است که حضوری هم می‌تواند انجام شود.

 عدم وجود رابطه دوستانه بین زبان آموز و استاد

نوع رفتار و رابطه استاد با زبان آموز در یادگیری او تاثیر زیادی دارد. در اصل برندسازی یک موسسه زبان بستگی به رابطه اصولی و درست آموزگار با دانشجو دارد. یک استاد خوش اخلاق که با زبان آموز رابطه دوستانه‌ای دارد این امکان را برای او فراهم می‌کند که بدون دلهره سوالش را در خصوص دروس از استاد بپرسد تا اشکالات او رفع شود. 

ایده آل نبودن محیط آموزشی

فضای آموزشی تنها به امکانات آموزشی و کلاس درس اشاره ندارد. بلکه این فضا نیاز به امنیت و آرامش نیز دارد تا زبان آموز بتواند در کلاس با احساس راحتی و بدور از استرس دروس را یاد بگیرد. اگر محیط کلاس خشک و خسته کننده باشد مسلما دانش آموز احساس کسالت و بی‌رمقی نسبت به آموزش‌ها خواهد داشت.

آموزشگاه اگر از منابع آموزشی معتبر استفاده نکند نمی‌تواند آموزش‌های بروز و باکیفیتی را ارائه دهد. لذا باید قبل از ثبت نام در موسسه در مورد متدهای آموزشی و منابع آن اطلاع کسب کنید. 

 

جدی نگرفتن انگیزه کارکنان و زبان آموزان

مدیران خوب باید در زبان آموزان و اساتید انگیزه ایجاد کنند. در صورتی که به شکل خلاقانه در دو بخش انگیزه ایجاد شود، در اصل مدیر می‌تواند مسیر پیشرفت را طی کند و این مسیر را برای زبان آموزان و اساتید نیز باز کند. در نتیجه معلمان حرفه‌ای و دانش آموزان هدفمندی تربیت خواهند شد. جهت بهبود کیفیت هر کاری، باید مراحلی مناسب طی شوند. کسانی که در سیستم شغلی خود این تاثیر را به وجود آورند، در اصل به قسمت ایده آل کاری حرفه‌ای خود رسیده اند. بسیاری عقیده دارند که جهت ارتقاء آموزش‌های زبانی باید موسسه را تبدیل به یک دپارتمان تخصصی کنیم، ولی بسیاری نیز بر این عقیده‌اند که یک موسسه موفق باید همه رشته‌های زبانی را آموزش دهد تا نیاز علایق مختلف پوشش داده شود.

 

164

 

عدم وجود مشاوره مدیریتی 

جهت مدیریت آموزشگاه زبان باید تجربه و تخصص کافی داشت و در این خصوص نیاز به یک مشاور تجاری است. یک مشاوره راهنمایی‌های لازمه را در اختیار مدیر قرار داده و در امور مدیریتی او را کمک می‌کند. در غیر اینصورت مدیر نمی‌تواند در تمامی امور به تنهایی تصمیم درستی بگیرد. 

تدریس نادرست، عدم وجود تجهیزات و ایده آل نبودن محیط آموزشگاه

موفقیت یک آموزشگاه زبان در گرو روش کار و تدریس اساتید، میزان علم و تخصص آن‌ها، کیفیت فضای آموزشی، کیفیت آزمون ها، روش کار و یادگیری، اعتبار آموزشگاه و هزینه‌ها است. این موارد ذکر شده در کیفیت آموزشگاه و محیط آن تاثیر زیادی دارند و در صورتی که راهکاری که مدیریت به کار می‌گیرد درست باشد، اساتید و زبان آموزان رضایت بالایی خواهند داشت.

در زمان ثبت نام توجه کنید که تعداد زبان آموزان در هر کلاس چه اندازه هستند. حداکثر تعداد دانش آموز در هر کلاس باید ۱۲ نفر باشند، در غیر اینصورت آموزش‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نخواهند بود.

عدم استفاده از اساتید باتجربه

در صورتی که آموزگار آموزشگاه تجربه و مهارت کافی را نداشته باشد، مسلما کیفیت آموزش‌ها ایده آل نخواهد بود، در نتیجه زبان آموزان رضایت کافی از آموزش‌ها نخواهند داشت. 

یک موسسه آموزشی زبان که قدمت زیادی داشته، تجربیات زیادی را کسب کرده و در طی فعالیت در این حوزه توانسته اعتبار بالایی را کسب کند. 

 

نکات مهم در خصوص مدیریت آموزشگاه خوب

آموزشگاه زبان باید آگاه باشد که اساتید یک موسسه آموزشی، مهم‌ترین جزء خدماتی هستند که به زبان آموز آموزش‌ها را ارائه می‌دهند. لذا یک مدیر آموزشگاه باید به کار اساتید نظارت کند و مطمئن شود جهت موفقیت در مدیریت موسسه، آن‌ها کارشان را درست انجام می‌دهند. استاد باید راضی باشد تا در تدریس انگیزه داشته باشد. رضایت آموزگار وابسته به این است که مدیریت چگونه عمل کند. مدیریت باید آگاه باشد که تمام آموزگاران را نمی‌توان یکسان و با یک شیوه مدیریت کرد. 

در یک موسسه آموزشی زبان موفق:

  • مدیر به معلمان انگیزه می‌دهد تا برای تدریس انگیزه داشته باشند.
  • اگر مدیر از عملکرد معلم رضایت دارد باید او را تشویق کند.
  • مدیر باید به رضایت زبان آموزان توجه کند.
  • مدیر باید از معلمان بخواهد تا با به کار بردن تکنیک‌های جدید و انطباق دادن شیوه‌های تدریس خود با علایق دانش آموزان دروس را تدریس کنند.
  • مدیر باید مسئولیت‌پذیر و قابل دسترس باشد.

آموزشگاه زبان ملل یکی از بهترین آموزشگاه زبان تهران است که با استفاده از اساتید مجرب و حرفه‌ای آموزش‌های زبان را ارائه می‌دهد و در این حوزه از متدهای بروز و تکنیک‌های اثربخش استفاده می‌کند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها