| کد مطلب: ۱۰۴۸۰

رویداد

رویداد

نرخ بیکاری ۷‌درصد در ۱۹ استان

karimibiranvand mahmood

نرخ بیکاری ۷‌درصد در ۱۹ استان

نرخ بیکاری حدود ۷درصدی در ۱۹ استان و تک‌رقمی شدن این نرخ در ۲۵ استان با افزایش اختیارات پرداخت تسهیلات به استانداران اتفاق افتاده است. به گزارش تسنیم،‌ محمود کریمی‌بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار با انتشار پستی در شبکه اجتماعی نوشت:«برای اولین بار در دولت سیزدهم بیش از 100 همت تسهیلات اشتغالزایی به‌صورت مستقیم در اختیار استانداران قرار گرفته که در جهت تمرکززدایی و توجه ویژه به استعدادهای منطقه‌ای صورت پذیرفته است. یکی از دلایل تک‌رقمی بودن نرخ بیکاری 25 استان افزایش اختیارات استانداران محترم در عرصه اشتغالزایی بوده است.» مرکز آمار ایران چندی پیش گزارشی مربوط به نرخ بیکاری را منتشر کرد. بر این اساس، نرخ بیکاری تابستان امسال به 9/7‌درصد رسید و نسبت به سال گذشته به میزان یک‌درصد کاهش داشت که این مسئله تداوم و استمرار کاهشی بودن نرخ بیکاری طی فصول مختلف در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

Sobhanian hadi

تمرکز بر دانه‌درشت‌ها

در شش ماه اول سال جاری درآمدهای مالیاتی به بیش از دو برابر درآمدهای نفتی رسیده است. این امر در راستای کاهش وابستگی به نفت و تأمین مالی پایدار و غیرتورمی با تمرکز بر مالیات‌ستانی از دانه‌درشت‌ها و مبارزه جدی با فراریان مالیاتی رقم خورده است. سیدمحمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سهم اصناف و مشاغل از تولید ناخالص داخلی حدود ۳۰درصد است ولی سهم آنان از مالیات کل کشور کمتر از ۵درصد است. بر همین مبنا میانگین مالیات پرداختی اصناف برای عملکرد سال ۱۴۰۱ پنج میلیون تومان بوده است با این حال در ۷ ماهه نخست سال جاری حاکی از رشد بیش از ۹۲ درصدی مالیات‌ستانی از مشاغل است.‬‬‬‬‬‬ سبحانیان با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های لوکس معرفی‌شده به سازمان مالیاتی در سال ۱۴۰۱ برای کل کشور برابر با ۴۰۴۹۷ واحد بود؛ گفت: سازمان امور مالیاتی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان فقط در شهر تهران بیش از ۱۱۰هزار واحد خانه لوکس شناسایی کرده است. رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مقابله با فرار مالیاتی و وصول مطالبات دولت اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای اولین بار شاهد لحاظ شدن اطلاعات کارت به کارت در اخذ مالیات بودیم، از طرف دیگر با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی نیز در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۲۵۱ گزارش مردمی در سامانه مربوطه ثبت شده است.

hariri majidreza

رصد حساب‌‌ بانکی مشاغل

فعالان اقتصادی موظف هستند شماره حسابی را به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کنند، این حساب تجاری است و به دستگاه‌های کارت‌خوان و سیستم‌های دیگر متصل است، حساب‌های شخصی افراد نیز در بانک مرکزی قابل رصد است، بنابراین، به‌راحتی می‌توان درآمد افراد را احصاء کرد و از آن‌ها مالیات گرفت. به گزارش فارس، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در سامانه مودیان مالیاتی امضاهای طلایی کاهش می‌یابد و همه گردش‌های مالی افراد در سیستم مالی، قابل ردیابی است، حتی اگر اصناف پیشنهاد دریافت پول نقد و یا کارت به کارت به مشتریان بدهند، بر مبنای گردش حساب بانکی می‌توان به درآمد واقعی آنها پی برد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی