پرنده آبی توئیتر شاید برگردد
یک استارتاپ آمریکایی برای احیای توئیتر، دادخواستی رسمی به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالاتمتحده (USPTO) ارائه داده است.
یک استارتاپ آمریکایی برای احیای توئیتر، دادخواستی رسمی به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالاتمتحده (USPTO) ارائه داده است. این شرکت که خود را Operation Bluebird (عملیات پرنده) معرفی کرده، در دادخواستاش خواستار لغو علائم تجاری «Twitter» و «tweet» متعلق به شرکت X شده است.
آنها مدعیاند که این علائم پس از تغییر برند توئیتر به ایکس، عملاً رها شدهاند. در متن دادخواست گفته شده، نشانههای تجاری توئیتر و بهطور مشخص پرنده آبی بهطور کامل از محصولات، خدمات و بازاریابی شرکت X حذف شده و هیچ نشانهای از قصد این شرکت برای بازگشت به این علائم وجود ندارد. این گروه اعلام کرده، در صورت موفقیت، شبکه اجتماعی جدیدی با نام Twitter.new راهاندازی میکنند. پلتفرمی که به گفته آنها، نمونه اولیه فعال دارد و امکان رزرو نام کاربری را فراهم کرده است. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲، توئیتر را با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و در سال بعد، برند آن را به X تغییر داد.