در اهمیت شغل رانندگی تاکسی اینترنتی/ شماره جدید قلک با حمایت تپسی منتشر شد
ماهنامه قلک، اولین نشریهای است که بهصورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران، متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان با تحریریه مجله همکاری میکنند.

با وجود اهمیت دسترسی کودکان به مجلات و نشریات و تاثیر آن در جنبههای مختلف رشد کودک ازجمله گسترش دایره واژگان، تقویت خواندن، آشنایی با جهان پیرامون، کشف توان و استعدادهای علمی و هنری کودک، ایجاد عادت کتابخوانی و انتقال مفاهیم و مهارتهای زندگی به آنها، در سالهای اخیر با کاهش شدید تعداد مجلات و نشریات کودک مواجه هستیم، بهگونهایکه تعداد نشریات فعال به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد.
اکثر مجلات فعال نیز با پشتوانه و حمایت مؤسسات و نهادهای دولتی در حال انتشار هستند. در این میان ماهنامه قلک از معدود مجلات بخش خصوصی است که در میان تمام نوسانات و فشارهای اقتصادی، دوام آورده و منتشر میشود.
ماهنامه قلک، اولین نشریهای است که بهصورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران، متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان با تحریریه مجله همکاری میکنند. این مجله که از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده، در بیش از 10 سال گذشته بدون وقفه و هرماه منتشر شده و اکنون به شماره صد و بیستوهفتم خود رسیده است.
علاوه بر آن، با بسیاری از مؤسسات و شرکتهای تولیدی و اقتصادی جهت تولید محتوا و انتشار ویژهنامههای تخصصی با زمینه فعالیت آنها همکاری کرده است. آخرین شماره این مجله نیز با حمایت شرکت تپسی منتشر شده است. این شرکت که خدمات تاکسی آنلاین به کاربران خود ارائه میدهد، در راستای مسئولیت اجتماعیاش، با مجله قلک همکاری کرده است.
این همکاری به ویژهنامهای منجر شده که محتوای آن حول شغل رانندگی تاکسیهای اینترنتی میگردد. با وجود اهمیت این شغل در جریان زندگی روزمره افراد، گاهی نگاه درستی به آن وجود ندارد و همین سبب میشود گاهی فرزندان افرادی که راننده تاکسیهای اینترنتی هستند، حس مثبتی به شغل والدینشان نداشته باشند. در این شماره از قلک تلاش شده تا با قصهها، شعرها و بازیهای سرگرمکننده به اهمیت این شغل پرداخته و رویکرد اشتباهی که درباره آن وجود دارد، اصلاح شود و کودکان با آگاهی از مسئولیتهایی که این شغل دارد، فارغ از کلیشههای رایج و نادرست، دید درستی نسبت به شغل والدین خود پیدا کنند.
شرکت تپسی همکاری با قلک را در راستای مسئولیت اجتماعی خود انجام داده و قرار است در آینده نیز همچنان همکاری خود را با این نشریه در زمینههای دیگر ادامه دهد. مدیرمسئول ماهنامه قلک، بهنام تقیپور و سردبیر آن، معصومه یزدانی است. شماره بهمنماه نشریه «قلک» با ۳۲ صفحه، عرضه شده است.