| کد مطلب: ۱۸۷۰۹

آمازون سیاست ساعت حضور را اعمال می‌کند

زینب کاظم‌خواه، خبرنگار گروه فرهنگ

آمازون سیاست ساعت حضور را اعمال می‌کند

آمازون با پیگیری ساعت کاری که افراد در اداره می‌گذرانند، روی میزان حضور کارکنان سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌کند. آمازون حالا بر ساعت‌هایی که کارمندان در دفتر می‌گذرانند، نظارت می‌کند.

به گزارش بیزنس‌اینسایدر، این حرکت به قصد سخت‌گیری بیشتر روی ساعت اداری کارمندان شرکت است تا سیاست بازگشت به دفتر خود را اعمال کند.  براساس اسکرین‌شات‌های پیام‌های داخلی اسلک که به دست بیزنس‌اینسایدر رسیده، همچنین صحبت با افرادی که با این موضوع سروکار داشته‌اند، در ماه‌های اخیر به چند گروه در آمازون ازجمله واحدهای خرده‌فروشی و رایانش ابری گفته شده است که کارمندان باید حداقل دو ساعت را در دفتر بگذرانند تا حضورشان ثبت شود.

به بعضی از تیم‌ها گفته شده است در هر مراجعه به دفتر باید حداقل شش ساعت حضور داشته باشند.  آمازون در نظر دارد نظارت بر «نشان قهوه»، اصطلاحی که در پیام‌های اسلک استفاده می‌شود، را افزایش دهد. این اصطلاح کارمندانی را توصیف می‌کند که در محل کار حضور می‌یابند، قهوه می‌خورند و به‌سرعت دفتر را ترک می‌کنند تا تعهد بازگشت به دفتر را انجام داده باشند.

آمازون سال گذشته سیاستی را اجرا کرد که طبق آن اکثر کارمندان شرکت‌ها موظف بودند سه‌بار در هفته در دفتر حضور داشته باشند، بدون این‌که حداقل میزان ساعت برای هر حضور مشخص شود. این تصمیم، تنش جدید در مبارزه مداوم آمازون برای بازگشت کارمندان به دفتر است. آمازون از زمان اعلام برنامه‌های بازگشت به دفتر در اوایل سال گذشته، با مقاومت‌های شدیدی از سوی کارکنانش مواجه شده است و  ۳۰ هزار نفر در مخالفت با این سیاست طوماری داخلی را امضاء کرده‌اند.

آمازون با الزام برخی از کارمندان به نقل مکان به تیم‌های خود و جلوگیری از تبلیغات برای کسانی که به این سیاست پایبند نبودند، این موضوع را تشدید کرد. اندی جیسی، مدیرعامل اجرایی حتی به کارکنانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند هشدار داد که شرکت را ترک کنند.  مارگارت کالاهان، یکی از سخنگویان آمازون در ایمیلی به بیزنس‌اینسایدر گفت که شرکت شروع به «صحبت مستقیم» با کارکنانی کرده است که زمان کافی را در اداره نگذرانده‌اند. 

کالاهان گفت: «طی یک‌سال گذشته ما از کارمندان خواستیم سه یا چهار روز در هفته به دفتر بیایند زیرا باور داریم که این موضوع نتایج بلندمدتی برای مشتریان ما، کسب‌وکار و فرهنگ‌مان دارد و واقعاً هم این‌طور است. با بازگشت بیشتر کارمندان به دفتر افزایش قابل توجهی در انرژی، ارتباط و همکاری وجود دارد و ما این موضوع را هم از کارمندان و هم از مشاغلی که در اطراف ما هستند، می‌شنویم.»

او ادامه داد: «حالا بیش از یک‌سال است که شروع به صحبت با کارمندانی کرده‌ایم که به‌طور منظم ساعت مشخصی را در اداره سپری نمی‌کنند تا مطمئن شویم که آن‌ها اهمیت صرف زمان با کیفیت را با همکاران‌شان درک می‌کنند.» پیام‌های اسلک نشان می‌دهد که بسیاری از کارکنان آمازون ناامیدی‌شان را از این قانون جدید ابراز کرده‌اند.

آن‌ها شکایت کردند که این یک سیاست غیرمنطقی سختگیرانه است که سردرگمی بیشتری را ایجاد کرده است. نشان دادن خود برای دو ساعت برای ناهار ممکن است بخشی از روز کاری در نظر گرفته نشود. بعضی کنجکاوند بدانند که پیگیری ساعت کار چگونه خواهد بود یا حتی انجام این کار می‌تواند قانونی باشد. شخص دیگری گفت که انگیزه‌ی آمازون برای این کار مشخص نیست، چراکه شرکت هرگز به‌صورت قانونی این موضوع را اعلام نکرده و هیچ توضیحی هم نداده که چرا این کار را می‌کند.

این شخص در اسلک نوشته است: «چنین سیاستی اصلاً شفاف نیست، آن دیوانه‌کننده است.» دیگران طعنه‌آمیز‌تر صحبت و اشاره کردند که کارمندان درنهایت راهی را برای دور زدن این قانون پیدا می‌کنند. بعضی هشدار دادند که آمازون افرادی که به سیاست حضور در دفتر گردن نمی‌نهند را اخراج کرده است.

شخصی نوشت: «اگر مثل بچه دبیرستانی‌ها با کارمندان رفتار کنند، آنها هم مثل بچه دبیرستانی‌ها برخورد خواهند کرد.»  یکی از افراد در اسلک نوشت: «زمانی را به یاد می‌آوریم که ما براساس معیارهایی که واقعاً مهم بودند سنجیده می‌شدیم؟» اما این فقط آمازون نیست که با معضل ساعات حضور در سر کار سروکله می‌زند، در مطالعه‌ای که سال گذشته توسط شرکت ویدئو کنفرانس اُول لبس صورت گرفته، ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگانی که هم دورکارند و هم گاهی حضور فیزیکی در محل کار دارند، نشان قهوه را تصدیق کردند.  حالا شرکت‌های جدید دست به کار شده‌اند. در یک تحقیق در ژوئیه که توسط تحقیق دبلیو‌.اف. اج صورت گرفت دریافتند که مدیران در سیاست بازگشت به دفتر سخت‌گیرتر شده‌اند. در فوریه‌ی ۲۰۲۴، ۲۳درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند، کارمندانی که از این قانون اطاعت نکنند با اخراج مواجه می‌شوند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی