| کد مطلب: ۲۱۰۸۶

بهروز؛ نامی برازنده برای غریب‌پور

زهراصبری، نمایشنامه‌‏نویس و کارگردان تئاتر

بهروز؛ نامی برازنده برای غریب‌پور

بهروز؛ برازنده‌ترین نام برای غریب‌پور است. بهروز غریب‌پور، از جوانی تا به حال، جهانی پیرامون خود ساخته است که در آن هیچ روزش مشابه روز پیش نیست و هر روزش را می‌توان بهتر از دیروز دانست.

بهروز غریب‌پور، نویسنده، مترجم، کارگردان و مدیری بسیار شایسته است که هر زمان نام او را می‌شنوم پیش از هر چیز واژه‌های «نظم»، «انضباط»، «جدیت» و «استمرار» برایم تداعی می‌شوند. نام بهروز غریب‌پور گاهی اوقات حتی نظم یک نیروی نظامی را برای من تداعی می‌کند. او برای من هنرمند و مدیری بسیار جدی با قلبی فوق‌العاده مهربان است. تصور می‌کنم در مورد بهروز غریب‌پور، از کارهایی که انجام داده است، همه‌چیز به خوبی پیداست.

من از استعداد، مهارت و توانایی او در کارگردانی به‌ویژه ساخت و روی صحنه بردن اُپرای عروسکی که همگی به خوبی از آن آگاهند می‌گذرم و از فرهنگسرای بهمن نام می‌برم. اینکه کسی بتواند یک کشتارگاه را تبدیل به یک فرهنگسرا کند، برای من تصویر یک قایق نجات در شبی طوفانی در دریایی خشمگین را یادآوری می‌کند؛ قایقی که به دریای خشمگین باج نمی‌دهد، با هیچ موجی نمی‌شکند و زیرورو نمی‌شود. این قایق، سرنشین خود را به سلامت به ساحل نجات می‌رساند.

با این حساب، تصور کنید بهروز غریب‌پوری در جهان ما نمی‌زیست تا دریابید فرهنگ‌وهنر ما به‌خصوص دنیای نمایش عروسکی و مدیریت فرهنگی‌مان، با چه حفره‌ بزرگی مواجه می‌شد. زادروز بهروز غریب‌پور، مبارک‌مان باشد و چقدر خوشنودیم از بودن‌شان و داشتن‌شان.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی