| کد مطلب: ۲۳۷۶۵

کارزار جزایر سه‌گانه خلیج فارس؛ پاره تن ایران در یک روز از مرز ۷ هزار امضا گذشت

کارزار جزایر سه‌گانه خلیج فارس؛ پاره تن ایران در یک روز از مرز ۷ هزار امضا گذشت

حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در دوره‌های پادشاهی هخامنشی، اشکانی و ساسانی دارد اما در چند وقت اخیر مالکیت این جزایر مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، عده‌ای از مردم ایران کارزاری را ایجاد و خطاب به رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و وزیرکشور نوشته‌اند که با توجه به گستاخی‌های اخیر برخی از همسایگان نسبت به جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس و حمایت‌های بی‌پایه کشورهای اروپایی از این اقدامات، لازم است که ما به عنوان یک ملت متحد، به حفظ تمامیت ارضی و حقوق تاریخی خود در این سرزمین بپردازیم.

در بخشی از متن کارزار آمده است:

«در این راستا، از دولت محترم درخواست داریم تا اقدامات جدی و عملی برای مسکونی شدن این جزایر و فراهم کردن امکان سفر توریستی به آن‌ها برای عموم مردم شریف ایران را انجام دهد. این اقدامات نه تنها به تقویت هویت ملی ما کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده عزم راسخ ما برای حفظ حقوق خود در برابر هر گونه تهدید خواهد بود.

ما بر این باوریم که با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی این جزایر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران می‌تواند به توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه نیز کمک کند. این اقدام می‌تواند پیام محکمی به دشمنان ایران بزرگ باشد که هیچ‌گاه نمی‌توانند به خاک وطن دست‌درازی کنند و ایرانیان همیشه نسبت به سرزمین خود دلسوز و متعهد خواهند بود.»

این کارزار در یک روز بیش از ۷ هزار امضا گرفته و در حال گرفتن امضاست.

برای امضا این کارزار، به این لینک مراجعه کنید. 

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی