| کد مطلب: ۲۳۱۲۰

محمد جواد ظریف:

پزشکیان خواسته تا برای استان‌ها برنامه‌ریزی خاص داشته باشیم

پزشکیان خواسته تا برای استان‌ها برنامه‌ریزی خاص داشته باشیم

معاون راهبردی ریاست جمهوری، راهکاری برای تعامل بیشتر دولت و مجلس ارائه کرد و گفت: با کنسرسیوم اندیشکده‌ها می‌توان شاهد همکاری موثر مرکز بررسی‌های استراتژیک و مرکز پژوهش‌های مجلس بود.

به گزارش هم‌میهن و به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در دیداری که با حضور معاونین معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهداف مشترک معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس، موضوع کنسرسیوم اندیشکده‌ها را از مسائل قابل همکاری نزدیک دو طرف توصیف کرد و گفت: در این کنسرسیوم می‌توان شاهد همکاری موثر مرکز بررسی‌های استراتژیک و مرکز پژوهش‌های مجلس بود تا در نتیجه نظرات مشترکی به مجلس و دولت ارائه شود.

وی افزود: در سیاست‌نامه‌هایی که در نظر داریم، الزاما یک راهکار بررسی نمی‌شود و راهکارهای متفاوت را بررسی می‌کنیم و نقاط ضعف و قدرت را می‌گوییم تا سیاستگذار خودش انتخاب کند. در واقع این تنوع راهکار می‌تواند توافق بیشتری در ارائه بسته پیشنهادی دولت و مجلس ایجاد کند که در راستای سیاست «وفاق ملی» دولت چهاردهم هم هست و از مسیر سیاست‌های مساله‌محور بهتر محقق می‌شود.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور همچنین به موضوع اندیشکده‌های استانی نیز اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور از ما خواسته‌اند تا برای استان‌ها برنامه‌ریزی خاص داشته باشیم تا آنها بتوانند به صورت مستقل کار را به پیش ببرند زیرا ما نیاز داریم استان‌ها را فعال نگهداریم و نیروهای استانی احساس فراموش‌شدن نداشته باشند.

وی تصریح کرد: نباید الزاما اندیشکده‌ها در تهران فعال باشند و در این زمینه هم میان معاونت راهبردی و مرکز پژوهش‌های مجلس اشتراک نظر وجود دارد، ضمن اینکه این نوع هماهنگی کمک می‌کند تا از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی