| کد مطلب: ۲۱۷۱۹

پزشکیان؛

ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود

ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود

پزشکیان در گفت‌وگو شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است.

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فرید ذکریا، خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است. آنها اطلاعات غلط از ما به دنیا مخابره می‌کنند.

وی افزود: ایران برجام را پذیرفت و در حال عمل به آن بود، آژانس انرژی اتمی بیشترین نظارت را بر فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران داشت.

پزشکیان تاکید کرد: من اصولی دارم و به حق و عدالت معتقدم. برای پیاده‌سازی حق و عدالت در منطقه و دنیا نیاز به اصلاحات داریم؛ امکان ندارد همچون گذشته عمل کرد و انتظار تغییر داشت.

رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: عدالت در خیلی از جاها وجود ندارد. باید در جامعه حق همه انسان‌ها بدون در نظر گرفتن نژاد، اعتقاد و جنسیت داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر اسلحه و موشک تولید می‌کنیم تنها به دنبال دفاع از خودمان هستیم. در زمان جنگ تحمیلی صدام حسین با حمایت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی کشور ما را موشک‌باران می‌کردند و ما بی‌دفاع بودیم.

پزشکیان تصریح کرد: ایران برای اینکه از خود دفاع کند باید قدرت نظامی بالایی داشته باشد تا دشمنان کشورمان، نتوانند ما را تهدید کنند. 

 

پزشکیان با اشاره به حملات اخیر اسرائیل به لبنان نیز گفت: آن‌چه که در لبنان اتفاق افتاد، یک فاجعه انسانی است. قبل از پاسخ حزب‌الله،‌ باید سازمان ملل و کشورهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند، رژیم صهیونیستی را وادار کنند که سر جای خودش بنشیند.

وی افزود: هر انسانی در دنیا با دیدن چنین فجایعی شرمنده می‌شود؛ حالا حزب‌الله چکار خواهد کرد؟ طبیعتا در مقابل آن هواپیماهایی که می‌آیند و بمباران می‌کنند، چه کار می‌تواند بکند؟ مجبور است با چیزی که دارد، دفاع کند.

پزشکیان یادآور شد: این خطر وجود دارد که آتش اتفاقاتی که آنجا می‌افتد کل منطقه را بگیرد. این برای دنیا و برای آینده کره زمین خطرناک باشد و منجر به کارهای دیگر شود که باید جلویش را گرفت، باید اسرائیل را وادار کرد که از این غلط‌ها نکند.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش مجری که اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ به موشک‌باران شدن از سوی حزب‌الله است، تصریح کرد: شما باور می‌کنید؟ در غزه همین اسرائیل چقدر آدم کشته است؟ بیش از ۴۱ هزار نفر را کشته است. چه کار کردند با اسرائیل که دارند زن و بچه و مدرسه‌ای و پیر و جوان و بیمارستان و درمانگاه را بمباران می‌کنند؟

وی تصریح کرد: در تمام مدت جنگ چند نفر از اسرائیل مردند؟ که آنان دارند این میزان افراد را در غزه بمباران می‌کنند؟ بچه‌ها و زنان و پیران و کسانی که در بیمارستان هستند مگر کسی را کشته‌اند؟ همین امروز در سازمان ملل می‌گفتند ۲۰۰ نفر از اعضای سازمان ملل را شهید کرده‌اند. چه کسی حرف‌های اسرائیل را باور می‌کند؟

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی