| کد مطلب: ۲۱۵۰۹

پزشکیان در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد

پزشکیان در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد

رئیس جمهور کشورمان در جریان سفر به نیویورک، ضمن انجام دیدارهای مختلف با سران دیگر کشورها، در «اجلاس آینده» شرکت و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

 «اجلاس آینده» طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱ و ۲ مهرماه سال جاری در سازمان ملل متحد برگزار می‌گردد. در این اجلاس سران کشورها شرکت و هر یک به بیان خواسته‌ها و انتظارات خود از نظام بین‌الملل موجود و آینده همکاری‌های بین‌المللی در چارچوب یک نظام چندجانبه می‌پردازند.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان نیز که در رأس هیأتی برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مقر این سازمان در نیویورک سفر نموده، ضمن انجام دیدارهای مختلف با سران دیگر کشورها، در اجلاس فوق شرکت و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

در این اجلاس سندی با عنوان پیمان آینده به تصویب می‌رسد. فصل‌های پنجگانه این سند عبارتند از: -۱ توسعه پایدار و تأمین منابع مالی برای توسعه، -۲ امنیت و صلح بین‌المللی، -۳ علوم، فناوری، و ابتکارات و همکاری‌های دیجیتالی، -۳ جوانان و نسل‌های آینده و -۵ تغییر حکمرانی جهانی. پیمان آینده محصول ۱۸ ماه مذاکره میان کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی