| کد مطلب: ۱۶۰۸۳

طرح «صیانت» منتظر ۱۰ دقیقه وقت مجلس

طرح «صیانت» منتظر ۱۰ دقیقه وقت مجلس

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در اولین جلسه فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم گفت: «تمام ایرادات شورای نگهبان در لایحه عفاف و حجاب برطرف شده و آماده ابلاغ است. چند ایراد قانونی به لایحه وجود داشت که در آن نقش قانونی در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان را تضعیف کرده بود لذا به اصلاح نیاز داشت.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت هم در این مجلس پیگیری شد؛ در کشور ما رهاشدگی عرصه فضای مجازی مشکلاتی را در پی داشته است و باید این فضا ساماندهی شود.»

نماینده مجلس افزود: «طرح «صیانت» منتظر ۱۰ دقیقه وقت مجلس است که هیئت‌رئیسه باید در دستور بیاورد و غائله تمام شود ولی این اتفاق نمی‌افتد. باید هزینه داده و کارهای انقلابی و فرهنگی انجام دهیم. در بحث اعتراضات ۱۴۰۱ همه آسیب دیدیم لذا باید برای بهبود وضع فرهنگی، همگی پای کار باشیم. درباره عفاف و حجاب هم از دستگاه‌های متولی دعوت شد تا درباره اقدامات خود برای اجرای این قانون به مجلس گزارش دهند.

لایحه عفاف و حجاب به مجلس آمد اما ایرادات اساسی داشت که رفع کردیم و امروز تقریباً تمام ایرادات آنان رفع شده است و رایزنی با شورای نگهبان شده و آماده ابلاغ است. چند ایراد بود که نقش قانون در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان تضعیف شده بود که نیاز به اصلاح داشت. به هر صورت با تایید شورای نگهبان این قانون برای اجرا ابلاغ خواهد شد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی