| کد مطلب: ۱۶۰۲۹

روایت وکیل از احضاریه جدید تاج‌زاده

روایت وکیل از احضاریه جدید تاج‌زاده

هوشنگ پوربابایی، وکیل مصطفی تاج‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ارسال احضاریه جدید برای موکل خود گفت: «موکلم به علت اتهامات سابقی که برای آن حکم حبس گرفته بود، در حال دوران تحمل محکومیت است که روز گذشته متوجه شدیم برای ایشان اتهام جدیدی در نظر گرفته شده است.

هنوز از نوع و دلیل اتهام بی‌خبر و بی‌اطلاعیم. اما ظاهراً پرونده جدیدی علیه ایشان تشکیل شده است. طی صحبت آقای تاج‌زاده با همسرش متوجه شد که اتهام جدید و پرونده جدیدی تشکیل شده، اما نکته قابل توجه این است که باید از نوع اتهام و دلایل آن باخبر باشیم.»

وی در ادامه افزود:«اساساً احضار یک نفر در محاکم قضایی به دو مفهوم است. یکی برای آنکه اتهام تفهیم شود و فرد متهم از حقوق قانونی خود برای حق دفاع؛ اطلاع از دلایل اتهام، برخورداری از وکیل و... استفاده کند که این یک حق برای متهم است. دومین آثار احضار و جلب این است که دادگاه یا مقام قضایی برای فردی که با اتهام مواجه است قرار تامین صادر می‌کند.

تاج‌زاده هم‌اکنون در داخل زندان است و بازپرس می‌تواند قرار تامین را صادر کند و به او ابلاغ کند. اگر اتهام متوجه ایشان بود و قراری صادر شد و تودیع نکرد منتهی به بازداشت خواهد شد که اساساً وی در بازداشت است، زیرا قراری شدیدتر از بازداشت نداریم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی