| کد مطلب: ۱۵۸۲۶

رئیسی در «جشن دختران آرمانی»:

با افتخار می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم

با افتخار می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم

رئیس‌جمهور گفت: به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت الهی، مایه افتخار و وجودی ذی‌قیمت و دوست‌داشتنی و با همه وجود می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دختر و «جشن دختران آرمانی» که در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، از همه برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد و گفت: همه ما از صمیم قلب به وجود شما دختران ایران که مادران، همسران، معلمان، صاحبان اندیشه، آینده‌سازان فردا و سرمایه بزرگ خانواده، جامعه و کشور هستید، افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند فاطمه اطهر (س) را به پیامبر (ص) اعطا کرد تا بشریت دریابد که زن و مرد هر دو می‌توانند الگوی جامعه، تاریخ و انسانیت باشند، افزود: دختر هدیه خداست و شما هر کدام هدیه خدا برای ما و ایران هستید و ما به شما به عنوان هدایای گرانقدر پروردگار می‌بالیم.

رئیسی با اشاره به اینکه ما نه نگاه مغرب زمین را قبول داریم که به زن و دختر نگاه ابزاری دارد و نه نگاه متحجرانه‌ای را که به دنبال حذف زن از عرصه اجتماعی، منزوی کردن زنان و دختران و محرومیت آنان از نقش‌آفرینی اجتماعی است، اظهار داشت: نگاه ما به زن همان نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از نگاه عمیق اسلام عزیز به زن برآمده و زن را محور خانواده و دارای نقش و سهم موثر در عرصه اجتماع می‌داند.

رئیس جمهور به آمار دختران تحصیل‌کرده کشورمان که جزو بالاترین‌ها در منطقه و جهان است اشاره کرد و گفت: دیروز در مراسم قدردانی از مدال‌آوران ورزشی، تعداد قابل توجهی از دختران ورزشکار را دیدیم که با ایستادن بر سکوهای قهرمانی جهانی برای کشور افتخارآفرینی کردند و از سوی دیگر تعداد بی‌شماری زن و دختر داریم که در عرصه‌های معلمی، استاد دانشگاهی، مخترع، مدیر و غیره مشغول فعالیت هستند؛ دختران امروز آینده‌سازان فردای کشور هستند و لازم می‌دانم از مربیان و معلمان شما صمیمانه قدردانی کنم.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز فقط به شکل نمادین روز دختر نامگذاری شده و باید همه روزها و هفته‌ها و ماه‌ها را روز دختران بدانیم و قدردان زنان و دختران باشیم، همچنان که پیامبر (ص)، امامان (علیهم السلام) و پیشوایان ما و شهدای عالی‌قدر ما اینگونه عمل کردند و باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه کشوری که به نام قرآن و دین و به نام حضرت فاطمه معصومه (س) تلاش کرده پرچم دین را برافرازد، بتواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و آینده را به دست شما دختران و جوانان ایران اسلامی پرافتخار رقم بزند، گفت: ما هم به عنوان دولت در خدمت شما هستیم و به خدمتگزاری به شما افتخار می‌کنیم.

رئیسی در پایان اظهار داشت: از همین جا روز دختر را به همه شما و به همه دختران ایران زمین تبریک می‌گویم و به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت الهی، مایه افتخار و وجودی ذی‌قیمت و دوست‌داشتنی و با همه وجود می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی