| کد مطلب: ۱۵۵۷۹

یادداشت مطبوعات / اعتماد؛

ما را تهدید یا تحدید نکنید

یادداشت مدیرمسئول

ما را تهدید یا تحدید نکنید

به گزارش هم‌میهن آنلاین، بهروز بهزادی روزنامه‌نگار پیشکسوت و مدیرمسئول روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت:

دیروز برای دومین بار پلیس با روزنامه تماس گرفت و ما را به دروغگویی (دروغ‌نویسی) متهم کرد. بار اول اواخر پارسال درباره گفت‌وگو با خانمی بود که سرطان داشت، شیمی درمانی می‌کرد و کسان دیگری که پیامک کشف حجاب برای‌شان رفته بود.

این‌بار اما ضمن اتهام (شما در روزنامه اعتماد سیاه‌نمایی می‌کنید و حواشی می‌سازید) پلیس در یک تماس تلفنی درباره گزارش (تاثیر حضور گشت بر بخشی از کسبه مرکز تهران) به دایره اتهامات خود افزود و در برابر پیشنهاد همکار من که گفت توضیح و جوابیه بدهید، تهدید کرد « اینکه نمی‌شود هر چه خواستید جوابیه بدهیم. باید خبرنگار با ما بیاید تا ببینیم با چه کسانی حرف زده و ثابت بشود.» 

در پایان مکالمه اضافه کرد « به هر حال باید ثابت کنید. اگر این کار را نکنید ما جور دیگری وارد می‌شویم» !!!

ضمن ابراز ناراحتی و نارضایتی از موضع پلیس در برابر روزنامه اعلام می‌کنیم اعتماد روزنامه‌ای است معتقد به نظام اسلامی و قانون اساسی و قوانین مطبوعات با تمسک به این اعتقاد بر اساس ماده ۳ قانون مطبوعات حق خود می‌داند نظرات، انتقادات سازنده و پیشنهاد‌های مردم و مسوولان را به اطلاع عموم برساند و بر همین اساس هم از چاپ توضیحات تمامی نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها استقبال می‌کنیم و همکار ما نیز این موضوع را به پلیس محترمی که تماس گرفته، اعلام کرده است.

در غیر این صورت در برابر هر کس و هر مقامی که بخواهد به ما نسبت ناروا بزند، می‌ایستیم و ماده ۴ قانون مطبوعات را گوشزد می‌کنیم که به روشنی حاکی است: (هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند.) 

البته بر اساس تبصره ۲ ماده ۵ همین قانون فقط مصوبات شورای امنیت ملی برای روزنامه لازم‌الاتباع است و ما آن را رعایت می‌کنیم جز آن به راه خود که مبتنی بر قانون اساسی کشور و زیرمجموعه آن قانون مطبوعات است، می‌رویم.

تاکید می‌کنم در برابر آزادی‌های مصرحه قانونی برای مطبوعات، قانونگذار برای کسان یا ارگان‌هایی که ممکن است احساس کنند... مطبوعات درباره آنان مرتکب یکی از جرم‌های مطبوعاتی شده حقوقی اعلام کرده است که نخستین آن جوابیه است و اگر مورد قبول واقع نشد خوشبختانه دادسرا و دادگاه رسانه در کشور به چنین مباحثی رسیدگی می‌کند و گفتنی است که براساس برآورد بخشی از بدنه روزنامه‌نگاران که من با آنان در ارتباطم، بازپرسان و قضات محترم دادسرای رسانه اشراف کامل به قوانین مربوط به روزنامه‌ها دارند و عملکرد روزنامه را هم می‌شناسند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی