| کد مطلب: ۱۴۷۲۱

مرتضی آقاتهرانی:

همه وزرا برای مساله حجاب سرخط شوند

همه وزرا برای مساله حجاب سرخط شوند

عضو ارشد جبهه پایداری و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ۴۰ ماده از لایحه عفاف و حجاب مربوط به دستگاه ها و ۳۰ ماده جرم انگاری است. در این باره دو کمیسیون فرهنگی و قضایی کار کردند. دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، ایسنا نوشت:

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: ۷۵ سال پیش صهیونیست‌ها بخشی از خاورمیانه را گرفته و ادعا کردند که حقشان بیشتر از این است. دیگران نیز صهیونیست ها را حمایت کردند اما هر بار که اعراب با هم یکی می شدند و در مقابل اسرائیل ایستادند این ها شکست می خوردند.

وی ادامه داد: جنگ ۳۲ روزه و عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق اقتدار مسلمانان را نشان داد که افتخاری است و باعث خشنودی اهل ایمان می شود. از نیروهای مسلح و همه کسانی که تلاش کردند سپاسگزاریم. به روح سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار زاهدی درود می‌فرستیم و از درگاه الهی لطف و رحمت بیش تر طلب می‌کنیم.

منتخب مجلس دوازدهم با قدردانی از مردم تهران برای انتخاب مجددش گفت که ان‌شاءالله بتوانیم در تراز نظام و انقلاب خدمت کنیم.

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت، گفت: به لطف الهی در فضای مجازی و صدا و سیما بر روی عملیات «وعده صادق» کار شد که این حرکت قابل تقدیر است. مهم بوده که در دنیا به این پرسش پاسخ کوبنده ای داده شود که ظالم کیست و مظلوم چه کسی است؟ تبلیغ تاثیر زیادی دارد و ائمه جمعه باید فعالیت کنند تا مردم بیشتر در جریان این موضوع قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها کاری نمی‌توانند بکنند. اگر مرد هستند حمله کنند و درگیر شوند. خودشان هم می‌دانند آمریکا با حدود ۶۰ کشور با ایران جنگیده و در هشت سال شکست خورده است پس شما که آدم آ‌نها هستید، نمی‌توانید کاری کنید. شما مدرسه را بمباران کرده و به بیمارستان ها حمله می‌کنید و نامرد هستید. اگر مرد هستید بیایید با رزمنده‌ها بجنگید اما نمی‌توانید بجنگید و به این موضوع اعتراف کنید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه در صحن مطرح و برای بار سوم به شورای نگهبان ارسال شد. ان‌شاءالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله باشد.

وی ادامه داد: بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی دارد که جای خود دارد و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است یکی بگوید هیچ دینی ندارم خب نداشته باش اما کشور ما قانون دارد؛ این موضوع در ۴۳ سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما به هر دلیل بعضی‌ها عمل نکردند.

آقاتهرانی افزود: باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متاسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و فراجا ورود کردند؛ فراجا پای کار است، همه دستگاه‌ها باید یاری کرده و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم؛ طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد قطعا مجلس هم یاری می‌کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

نماینده تهران گفت: کشورهای خارجی قوانین را محکم می‌نویسند چون باید قوانین بازدارنده باشد؛ ۴۰ ماده از لایحه عفاف و حجاب مربوط به دستگاه ها و ۳۰ ماده جرم انگاری است. در این باره ۲ کمیسیون فرهنگی و قضایی کار کردند. دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی