| کد مطلب: ۱۱۲۶۷

انتخابات

chamran چمران

شاید به لیست واحد نرسیم

مهدی چمران، رئیس شورای ائتلاف تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تحلیل وضعیت جریان‌های سیاسی کشور برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «آنچه که الان دارند فعالیت می‌کنند، فکر می‌کنم به یک نتیجه مشخصی نرسیده‌اند ولی بنده برداشتم یا پیش‌بینی‌ام این است که بالاخره به یک فهرست واحدی خواهند رسید و به نظر واحدی دست خواهند یافت و مسیرشان مشخص خواهد شد.» او ادامه داد: «در این زمینه شاید در اصولگرایان به یک فهرست واحد نرسیم. می‌گویم شاید که امیدوارم برسیم. ولی شاید نرسیم، اما آن طرف را تقریباً پیش‌بینی این است که خواهند رسید. روی این مسئله خیلی باید دقیق شد؛ یعنی دوستان ما بدانند که بالاخره اگر می‌خواهند رقابتی صورت بپذیرد فضای رقابت این مدلی است.»

rohami_mohsen محسن رهامی

بعید است لیست مشترک بدهیم

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره احتمال ارائه لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان با نزدیکان علی لاریجانی و حسن روحانی گفت: «من فکر می‌کنم اگر احتمال بدهیم حداقل ۵۰ تا۶۰ نفر هم در مجلس دوازدهم، نماینده مستقل و خوش‌فکر داشته باشیم، ارزش آن را دارد که تلاش کنیم و برای انتخابات سرمایه‌گذاری کنیم. حتی گاهی من به دوستان می‌گویم داشتن یک کرسی مجلس و حضور یک نماینده، همچون مرحوم مدرس هم ارزش دارد و می‌تواند مفید واقع شود.» او ادامه داد: «اعتقاد من این است که ما خودمان نباید به فضای یأس و ناامیدی مردم دامن بزنیم؛ چون مردم به حد کافی آزرده‌خاطر و مأیوس شده‌اند و نگرانی جدی برای آینده کشور دارند. ما باید تلاش کنیم حتی‌الامکان به مردم امید بدهیم، اما اینکه بتوانیم به یک لیست مشترک برسیم بسیار بعید است؛ چون لازمه ارائه لیست، داشتن نامزد انتخاباتی به تعداد کافی است که فعلاً اکثر نامزدهای اصلاحات و معتدلین، در تهران و استان‌ها کنار گذاشته شده‌اند.»

sobhaninia سبحانی نیا

شرط رسیدن اصولگرایان به لیست واحد

حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با فردانیوز با بیان اینکه هنوز آثاری از ائتلاف انتخاباتی در دو جریان سیاسی اصلی کشور دیده نمی‌شود، افزود: «در جریان اصولگرا شورای وحدت، شورای ائتلاف، جبهه پایداری، شریان رزما هر کدام فعلاً دنبال لیست خودشان هستند؛ در جریان اصلاحات و اعتدال نیز وضعیت به همین شکل است.»  او ادامه داد: «اگر رقابت انتخابات اصولگرایی-اصلاح‌طلبی شود، اصولگرایان همچون دوره گذشته به سمت ارائه لیست واحد خواهند رفت چون آن دوره نیز تا روز آخر فهرست‌های متنوعی در جریان اصولگرا وجود داشتند اما روز آخر پایداری از رویکرد ساز مخالف زدن عقب کشید و مثل همه گروه‌ها به سمت ائتلاف واحد با سرلیستی محمدباقر قالیباف حرکت کرد؛ این دوره هم امکان شکل‌گیری چنین ائتلافی وجود دارد. در این صورت رقابت اصولگرایی-اصلاح‌طلبی می‌شود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی