| کد مطلب: ۲۰۶۲۰

علی اکبر احمدیان:

در هیچ نقطه جهان، پیشرفتی برای آمریکا نیست

 در هیچ نقطه جهان، پیشرفتی برای آمریکا نیست

وی با تأکید بر اینکه در هیچ نقطه جهان، پیشرفتی برای آمریکا نیست، خاطرنشان کرد: در پیشرفت به سمت نظم جدید کشورهای مستقل تردید نکنیم.

ایرنا نوشت:

علی اکبر احمدیان و الکساندر ولفوویچ در این دیدار که در محل شورای امنیت بلاروس برگزار شد، بر تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی و توسعه همکاری ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت تأکید کردند.

طرفین در این دیدار همچنین بر ارتقای روابط در حوزه های راهبردی و همچنین همکاری‌ها در عرصه بین‌المللی و چارچوب‌هایی همچون سازمان همکاری شانگهای و بریکس تأکید کردند.

احمدیان و ولفوویچ در این دیدار توافق کردند که در همه ابعاد سیاسی،‌اقتصادی، تجاری و امنیتی، همکاری‌های جدی‌تری بین دو کشور شکل گیرد تا به اهداف رهبران دو کشور جامه عمل پوشانده شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در زمینه لزوم چندجانبه گرایی در نظام بین الملل، بر تقویت همکاری‌ها در این زمینه تأکید کرد.

احمدیان یادآور شد: اینکه شرایط و نظم جهانی در حال تغییر است، یک واقعیت غیرقابل انکار است؛ ما بعد از انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها و دیگران گفتیم که از تعامل برابر استقبال می کنیم اما حتی ذره ای زور را تحمل نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه بریکس و شانگهای و چارچوب‌های مشابه آن از طلیعه‌های نظم جدید جهانی هستند، خطاب به همتای بلاروسی خود اظهار داشت: مطمئن باشید به گذشته باز نمی‌گردیم. باید در آینده حرکت کنیم و منتظر نظم گذشته نباشیم.

احمدیان در ادامه تحولات منطقه خاورمیانه را یادآور شد و گفت: آنها که می‌خواستند فلسطین را فراموش کنند را به فراموشی بسپارید.

وی با اشاره به جنبش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین اظهار داشت: امروز می‌بینید که در داخل دانشگاه‌های آمریکا علیه اسرائیل به نفع فلسطینی‌ها تظاهرات مستمر برقرار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی چه به جنگ ادامه دهد و چه صلح کند، شکست خورده است.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ نقطه جهان، پیشرفتی برای آمریکا نیست، خاطرنشان کرد: در پیشرفت به سمت نظم جدید کشورهای مستقل تردید نکنیم.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی