| کد مطلب: ۲۰۲۴۶

روابط مستحکم ایران و پاکستان

روابط مستحکم ایران و پاکستان

مراسم بزرگداشت روز دفاع پاکستان از سوی سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

«محمد مدثر تیپو» سفیر پاکستان در تهران طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از حضور سرتیپ محمد احدی، رئیس روابط بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، اظهار داشت که حضور وی موجب استحکام بیش‌تر روابط دوجانبه ما خواهد شد. این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان کرد: ما از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط خود باز کرده‌ایم.

رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی هر دو کشور نقش مهم و صمیمانه‌ای در تحکیم و گسترش روابط بسیار مهم فی‌مابین ایفا کرده‌اند. همچنین وابسته نظامی و دفاعی سفارت پاکستان سرتیپ محمد عبیدخان ضمن سخنرانی در این مراسم، بر اهمیت روز دفاع و همچنین رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیار سربازان دلیر پاکستانی تأکید کرد و گفت: ۶ سپتامبر لحظه مهمی در تاریخ ماست؛ زمانی‌که ملت برای شکست دادن پیشروی متجاوزانه دشمن برتر، متحد ایستادند.

در این روز ما باید به یاد مصیبت مردم جامو و کشمیر اشغالی هند نیز باشیم که یک دهه بی‌عدالتی و بی‌رحمی را متحمل شده‌اند.  در ادامه سرتیپ محمد احدی، رئیس روابط ‌بین‌الملل و دیپلماسی دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهمان ویژه در این مراسم ضمن تبریک روز دفاع پاکستان افزود: در سال‌های اخیر گام‌های مؤثر و جدی برای برقراری امنیت در دو سوی مرز مشترک ایران و پاکستان از طریق روابط و همکاری نزدیک نیروهای مسلح کشورهای‌مان و عزم دو کشور برای برقراری کامل امنیت در دو سوی مرز مشترک و تبدیل آن به مرز دوستی و سعادت برداشته شده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی