| کد مطلب: ۱۷۹۸۵

اکونومیست: تل‌آویو بزرگترین موشک‌باران تاریخ را تجربه خواهد کرد

اکونومیست: تل‌آویو بزرگترین موشک‌باران تاریخ را تجربه خواهد کرد

هفته‌نامه انگلیسی اکونومیست اذعان کرده است که رژیم صهیونیستی در صورت آغاز جنگی جدید علیه لبنان، «بزرگترین موشک‌باران مستمر تاریخ» را تجربه خواهد کرد.

این نشریه به نقل از یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که «حزب‌الله برای حمله زمینی اسرائیل، بسیار آماده‌تر از ارتش اوکراین به هنگام حمله روسیه در سال ۲۰۲۲ است».

وی افزود که «حزب‌الله مواضعی را که ارتش اسرائیل گمان می‌کرد به خوبی استتار کرده، شناسایی کرد و به صورت مکرر هدف حمله قرار داد...دلیل اصلی عدم وارد آمدن تلفات [انسانی] در ارتش اسرائیل در جبهه شمال این است که نیروها خود را از دیدگان پنهان کرده بودند».

تامیر هیمن، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل نیز به نوبه خود اعلام کرد که اگر اسرائیل می‌خواهد تغییری ایجاد کند، «باید کل نظام حزب‌الله را از بین ببرد و این امر به‌ویژه در شرایط کنونی، امکان‌پذیر نیست».

در این گزارش با اشاره به برخورداری حزب‌الله از طیف وسیعی از «پهپادهای انتحاری» نوشت؛ اگرچه «ارتش اسرائیل» دارای سیستم‌های حفاظتی فعالی است که به آن توانایی مقابله با موشک‌های ضد تانک حزب‌الله را می‌دهد، اما پهپادها نقاط ضعیف‌تری را در قسمت بالایی جنگ‌افزارهای اسرائیل هدف قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی