| کد مطلب: ۴۷۶۴۸

اگر یارانه قطع شد چه کار کنیم؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که مراجعان می‌توانند از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، مشکلات خود در زمینه یارانه را پیگیری کنند.

اگر یارانه قطع شد چه کار کنیم؟

به گزارش هم میهن آنلاین و به نقل از ایسنا، سازمان هدفمندی یارانه‌ها از طریق مراجعه حضوری (ساعت ۷ تا ۱۳) و تماس تلفنی (ساعت ۸ تا ۱۶) از طریق شماره تلفن ۴۳۸۵۷-۰۲۱ پاسخگوی موضوعات مربوط به یارانه، به جز دهک‌بندی و کالابرگ است.

سازمان هدفمندی به مواردی مثل ثبت‌نام یارانه، شماره حساب بانکی، جداسازی افراد خانوار، عدم ارسال پیامک، فوت، طلاق، ازدواج، عدم سازش، بدسرپرستی و دیگر مسائل مربوط به یارانه می‌پردازد اما همان‌طور که ذکر شد دو موضوع دهک‌بندی و کالابرگ باید از طریق وزارت رفاه پیگیری شود.

 وزارت رفاه بر اساس داده‌های مربوط به تمکن مالی خانوارها به صورت ماهانه، لیست افراد مشمول دریافت یارانه نقدی را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌کند. قرار است تا پایان امسال، تمامی افراد حاضر در دهک‌های ۸ تا ۱۰ با یارانه نقدی خداحافظی کنند.

در راستای حذف ۱۸ میلیون نفر از پول‌دارها از دریافت یارانه نقدی، در یک ماه گذشته سه میلیون نفر دیگر از لیست یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دهک‌های ۴ تا ۹ خارج شدند؛ این آمار از تعداد یارانه‌بگیران دو ماه اخیر به دست آمده است.

مرداد ۱۴۰۴ یارانه نقدی به ۴۶ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۳۱ نفر از دهک مذکور اختصاص یافت. این عدد در تیر ماه ۴۹ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۶۵ نفر بود که اعداد و ارقام از حذف یارانه سه میلیون و ۶۶ هزار و ۳۳۴ نفر از دهک‌های چهارم تا نهم حکایت دارد.

هنوز حذف دهک‌های ۸ و ۹ آغاز نشده و صرفا خروج دهک‌های ۱۰ از دریافت یارانه از ابتدای امسال کلید خورده است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که سه میلیون نفر حذف شده در یک ماه اخیر در انتهای صدک از دهک‌های ۸ و ۹ قرار داشته‌اند که به دهک ۱۰ سرریز شده و یارانه آنها قطع شده است.

در طبقه‌بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمامی خانوارها علاوه بر دهک، در یک صدک قرار می‌گیرند که برخورداری آنها از یارانه‌های نقدی و کالابرگ بر مبنای قرار داشتن در ابتدا یا انتهای صدک است.

 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید

دیدگاه

ویژه جامعه
آخرین اخبار