غربالگری پرخاشگری دانشآموزان
معاون وزارت آموزشوپرورش با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی برای انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه گفته است که ۵ میلیون دانشآموز در ۸ مقیاس همچون افسردگی، پرخاشگری و اضطراب غربالگری شدند.
به گزارش تسنیم، محمدمهدی پورثانی درباره غلبه نمرهمحوری در مدارس و تحت فشار قرار دادن دانشآموزان برای کسب نمرات بالا که نتیجه آن بهشکل اضطراب، افسردگی و گاهاً تمایل به خودکشی بروز میکند، گفت: «هماکنون دانشآموزان با تهدیدات جدی همچون مشکلات خانوادگی، بحران اجتماعی و آسیبهای درون مدارس مواجه هستند، البته تلاشهایی برای کاهش استرس دانشآموزان در دوره ابتدایی انجام شده است ازجمله ارزشیابی توصیفی.» او ادامه داد: «مدرسه نباید فقط به آموزش علوم متمرکز باشد، بلکه نیاز است موقعیت زیست اجتماعی و فرهنگی را هم برای دانشآموزان فراهم کند. تا زمانی که مدرسه به مکانی برای زیست علمی، آموزش دروس و کسب نمره بالا محدود شود، دانشآموزان با آسیبهای بسیاری همچون استرس و افسردگی مواجه میشوند.»