| کد مطلب: ۱۹۷۰۲

آخرین وضعیت بارش کشور

آخرین وضعیت بارش کشور

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفته است که میزان بارش کشور یک‌ماه مانده به پایان سال زراعی (۳۱ شهریورماه) به ۲۳۰ میلی‌متر رسیده است.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: «شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۴۲ میلی‌متر بارش بیشتری دریافت شده است. با وجود اینکه میانگین پهنه‌ای بارش کشور نرمال است، اما حدود نیمی از استان‌ها با کم‌بارشی مواجه هستند که بیشترین کم‌بارشی با میزان ۱۰۶ میلی‌متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.»

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «استان‌های قزوین با کسری ۷۸/۵، گیلان ۷۷/۷ ، تهران ۶۶ و استان لرستان با ۵۰/۹ میلی‌متری بارش در رده‌های بعدی استان‌های با بیشترین کم‌بارشی در سال آبی قرار دارند. در مقابل استان کرمانشاه با رشد ۸۴ میلی‌متر بارش نسبت به نرمال، بهترین دریافت‌کننده بارش کشور تا این‌موقع از سال زراعی است. پس از کرمانشاه به‌ترتیب استان‌های مازندران با افزایش ۶۷/۶ میلی‌متر، ایلام ۵۹، خوزستان ۵۰/۴ و اردبیل ۴۶/۹ میلی‌متر در رده‌های بعدی بهترین دریافت‌کنندگان بارش کشور قرار دارند.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی