| کد مطلب: ۱۷۶۶۷

پُر شدن صندلی‌های تخصص و فوق‌تخصص

پُر شدن صندلی‌های تخصص و فوق‌تخصص

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفته است که در دو سال گذشته صندلی‌های تخصص و فوق‌تخصص باتوجه به مصوبات و آئین‌نامه ما تقریباً پُر شده است.

ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفته است که در دو سال گذشته صندلی‌های تخصص و فوق‌تخصص باتوجه به مصوبات و آئین‌نامه ما تقریباً پُر شده است: «ازجمله اقدامات این حوزه، افزایش ظرفیت و پذیرش بوده درحالی‌که در گذشته ظرفیت بالا می‌رفت، اما پذیرش بالاتر نمی‌رفت. در برخی رشته‌های تخصصی که صندلی‌ها خالی می‌ماند هم امسال با روش بورسیه یا پذیرش مستقیم پُر خواهد شد.»

او ادامه داد: «در آزمون دستیاری امسال با وجود همه مشکلات ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان مجاز به انتخاب رشته شدند و این یعنی حداقل نمره را کسب کردند. این امر نشان‌دهنده استانداردبودن آزمونی است که برگزار شده. یکی از موارد این‌که دو سال پیش علاوه بر پذیرش مورد نیاز دانشگاه، تعدادی دستیاران پزشکی بدون اخذ وجه و با اخذ تعهد قبول شدند که مشمول بورسیه شدند؛ ازجمله حوزه ناباروری که باتوجه به قانون جوانی جمعیت، برخی استان‌ها فاقد متخصصان بودند و مشمول این طرح شدند. این متخصصان ملزم هستند که یک‌برابر مدت‌زمان تحصیل، در همان شهر خدمت کنند ‍و این یعنی افزایش سطح دسترسی به پزشک متخصص.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی