| کد مطلب: ۱۷۰۹۷

دوشنبه ۲۱ خرداد در باغ موزه نگارستان

دومین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان علوم اجتماعی برگزار می‌شود

دومین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان علوم اجتماعی برگزار می‌شود

دومین گردهمایی بزرگ دانش آموختگان علوم اجتماعی دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در باغ موزه نگارستان برگزار می‌شود.

به گزارش هم‌میهن آنلاین؛ سال‌گذشته فارغ‌التحصیلان اولین دانشکده علوم اجتماعی در ایران پس از ۴۰سال گردهم آمدند و به‌یاد روزهای قدیم، دانشجویانی که برخی‌های‌شان پیش از انقلاب و بیشترشان در سال‌های نخست انقلاب در این دانشکده درس خوانده‌اند یک دورهمی جذاب برگزار کردند.

گردهمایی سال گذشته با استقبال بسیار خوب دانش آموختگان دانشکده مواجه شد، از این رو امسال دومین گردهمایی همکلاسی و هم‌دانشگاهی‌هایی که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در دانشکده علوم اجتماعی درس خوانده‌اند برگزار  خواهد شد.

سعید معیدفر، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران درباره این گردهمایی گفت: پارسال که اولین گردهمایی را برگزار کردیم شاهد استقبال بسیار خوب هم دانشگاهی‌های دوران قدیم بودیم. برنامه سال‌گذشته مربوط به دانش آموختگان دهه ۵۰ بود. امسال اما از فارغ التحصیلان دهه ۶۰ یعنی کسانی که حدود ۴۰ سال پیش در دانشکده درس خوانده‌اند نیز دعوت شده است در این گردهمایی در محل باغ موزه نگارستان که محل تحصیل همه ما بود، شرکت کنند.

معیدفر با اشاره به این‌که استقبال خوبی از فراخوان گردهمایی صورت گرفته است اظهار کرد: استقبال از این گردهمایی جالب و درعین‌حال عجیب است. بسیاری از دانش‌آموختگان دانشکده علوم اجتماعی طی سال های گذشته وارد حوزه‌های دیگری چون رسانه، فرهنگ، هنر ، معلمی و  مناصب و خدمات دیگری شده اند. اما برای این گردهمایی جدا از حرفه، سمت و کارشان استقبال خوبی نشان دادند. در واقع این مسئله نشان می‌دهد که شاید یکی از دلایل این استقبال وجود یک خلا در تشکل‌های مدنی است. حتی شاید یک خلا در حوزه ارتباطات انسانی باشد.

معیدفر با اشاره به برگزاری گردهمایی با حضور افرادی با تفکرات مختلف گفت: حاضران در این گردهمایی بدون در نظر گرفتن تعلقات فکری و جناحی و تنها به‌صرف هویت همکلاسی بودن در سال‌های گذشته برای حضور در این گردهمایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس انجمن جامعه شناسی ایران ادامه داد: این مسئله خلا ارتباطات را نشان می‌دهد. به‌طوری که افراد بدون تقسیم بندی‌های گروهی، جناحی ، عقیدتی و شغلی می خواهند رها شوند و در یک جایی تنها به صرف همکلاسی بودن حضور داشته باشند و لحظات خوشی را کنار هم بگذرانند. افرادی که یک دوره از جوانی خودشان را  که البته دورانی پر از خاطره و شور و نشاط بود را کنار هم گذرانده‌اند و همین مسئله ترغیب‌شان می‌کند که دوباره کنار هم قرار بگیرند.  

به گفته معیدفر این برنامه از ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و در انتها به یک شام ساده یا عصرانه ختم می‌شود. البته دانش آموختگان دهه ۶۰ زودتر در محل باغ نگارستان حاضر می‌شوند و برنامه‌ای برای دیدار با استادانشان دارند. اما ساعت ۱۷ به‌جمع فارغ التحصیلان دهه پنجاهی می‌پیوندند. تاکنون حدود ۲۰۰ نفر  گفته‌اند در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی