| کد مطلب: ۱۸۴۲۲

افزایش تنش در فلسطین

افزایش تنش در فلسطین

گروه خبر: پس از کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی اسرائیل به بهانه ترور محمد ضیف، رهبر نظامی حماس، تنش‌ها در فلسطین افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی، بر اثر بمباران مناطق مرکزی نوار غزه طی شب گذشته، ۳۵ فلسطینی به شهادت رسیدند. رسانه‌های فلسطینی صبح روز گذشته، از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف برجی (أبراج الأسرى) در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

محمد مشمش خبرنگار فلسطینی در بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به شهادت رسید. با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته به ۱۶۰ نفر افزایش یافت.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به آنروا واقع در جنوب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز چندین نفر شهید و زخمی شدند. برخی منابع آمار شهدای این حمله را ۲۰ نفر اعلام کردند. آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد در ۱۰ روز گذشته ۵ مدرسه این سازمان در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است. این آژانس خواستار حمایت از تمامی مراکز و نهادهای وابسته به سازمان ملل در نوار غزه شد. در این حملات ده‌ها آواره فلسطینی شهید و مجروح شدند.

حمله به یک اردوگاه آوارگان دیگر

در حمله جدید صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در منطقه العطار (المواصی) در غرب خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه، ۱۷ نفر از جمله ۴ کودک شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای این حمله را ۱۷ نفر و بیش از ۲۶ مجروح اعلام کرد. رژیم صهیونیستی شنبه ۲۳ تیرماه با بمباران اردوگاه‌های آوارگان در منطقه «المواصی» در  غرب خان‌یونس دست به کشتار وحشتناکی زد که  بیش از ۹۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

افزایش آمار شهدای فلسطین به ۳۸ هزار و ۷۱۳ نفر

وزارت بهداشت فلسطین آمار جدید شهدای فلسطین را اعلام کرد. براساس آمار جدید وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای فلسطین از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه  به ۳۸هزار و ۷۱۳ نفر رسیده است. براساس این گزارش، همچنین از هفتم اکتبر تاکنون ۸۹هزار و ۱۶۶ نفر دیگر مجروح شدند. وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دو کشتار و جنایت علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شد که در پی آن ۴۹ نفر شهید و ۶۹ نفر دیگر هم مجروح شدند.

حمله در طولکرم

در تیراندازی نزدیک شهرک «بیت لید» در شرق طولکرم واقع در کرانه باختری سه صهیونیست زخمی شدند. براساس گزارش منابع فلسطینی، این عملیات نزدیک شهرک «شافی شومرون» در استان نابلس رخ داد. هنوز هویت فلسطینی عامل این تیراندازی مشخص نیست ولی ارتش اسرائیل ایست بازرسی دیر شرف در نزدیکی نابلس را مسدود کرد. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی این عملیات ارتش اسرائیل به حال آماده‌باش درآمد و جست‌وجو برای یافتن عامل این تیراندازی ادامه دارد. خبرنگار الجزیره گزارش داد در پی این عملیات نیروهای اشغالگر به روستای رامین در شرق طولکرم یورش بردند. از سوی دیگر، یک جوان فلسطینی صبح دیروز در جریان درگیری‌های شهر البیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که در عملیات ضدصهیونیستی دیشب مبارزان فلسطینی با سلاح سرد در منطقه البیره نزدیک رام‌الله یک نظامی صهیونیست نیز زخمی شده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای در واکنش به عملیات تیراندازی دیروز در شرق طولکرم که به زخمی شدن ۳ صهیونیست منجر شد، تاکید کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات و کشتارهای وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و ادامه تجاوزات این رژیم در کرانه باختری بود. این جنبش عموم فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی را به ادامه راه مقاومت و دفاع از ملت و سرزمین خود، پاسخ گفتن ندای سرزمین و مقدسات و اجرای عملیات‌های دلاورانه بیشتر علیه نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست و مقابله با اقدامات تروریستی آنان فراخواند.

درگیری مسلحانه در اردوگاه بلاطه

منابع محلی فلسطینی دیروز از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس در کرانه باختری خبر دادند. نیروهای اسرائیلی به این اردوگاه یورش بردند که با مقاومت مبارزان فلسطینی مواجه شدند. گزارش شده که یک جوان فلسطینی در این درگیری‌ها زخمی شده است. اشغالگران صهیونیست چند فلسطینی را هم در بلاطه ربودند.  منابع محلی همچنین تاکید کردند که صهیونیست‌ها از یک جوان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی