| کد مطلب: ۱۸۰۰۹

اعتراض مسئولان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان به سوءاستفاده رقیب از امکانات دولتی

برهم زدن بازی

برهم زدن بازی

گروه خبر: فضای تبلیغات انتخاباتی در روز آخر مهلت قانونی، شاهد وقایع عجیبی بود. از نصب بنرهای تخریبی علیه نامزد اصلاح‌طلبان و انتشار عکس‌های آن در فضای مجازی تا حضور رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همایشی به مناسبت روز دهیار و انتشار محتوا علیه مسعود پزشکیان در خبرگزاری‌ وابسته به یک نهاد نظامی. بحث تخلفات انتخاباتی، ورود مقامات دولتی و حمله‌های رسانه‌های وابسته به نهادها و ارتزاق‌کننده از بودجه عمومی کشور، طی روزهای گذشته به‌خصوص پس از مشخص شدن نامزدهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات به اندازه‌ای گسترده بود که در نهایت موجب نامه اعتراضی رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان به قوه قضائیه برای برخورد با این رفتارها شد. نصب بنر علیه پزشکیان از جمله کارهایی بود که با واکنش ستاد پزشکیان روبه‌رو شد.

از رای مردم ترسیده‌اند

حساب رسمی مسعود پزشکیان در توئیتر (ایکس) با انتشار عکس این دو بنر، نوشت: «از رای مردم ترسیده‌اند، باطن خود را آشکار کرده‌اند. من آمده‌ام تا با همراهی مردم بساط دروغگویی این اقلیت بی‌اخلاق را به هم بزنم. آقای جلیلی! از نرده‌بان پلاکاردهای دروغ نمی‌توان به پشت‌بام پاستور رسید.»

اختصاص کد ۲۲ به پزشکیان

حمیده‌زرآبادی، سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان نوشت: «با توجه به شایعاتی که درباره تخصیص کد شناسایی انتخاباتی دکتر پزشکیان به آقای دکتر جلیلی شنیده می‌شود، موکداً از وزارت کشور درخواست داریم کد ۲۲ که در دور اول متعلق به دکتر پزشکیان بود، مجدداً به او اختصاص یابد تا از شائبه‌های احتمالی جلوگیری شود.» به دنبال مطرح شدن این مسئله، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که شناسه انتخاباتی نامزدها تغییر نخواهد کرد و کد ۲۲ به پزشکیان و ۴۴ به جلیلی اختصاص خواهد داشت.

حمله تسنیم به پزشکیان

روز گذشته خبرگزاری اصولگرای تسنیم  بدون تعارف و رعایت قانون، به پزشکیان حمله کرد. این خبرگزاری با استفاده از تیتر «شب خیلی ضعیف پزشکیان» در ببخش ویترین تسنیم شماره ۷۰۰، نامزد اصلاح‌طلبان را مورد هدف قرار داد. ویترین تسنیم، مجموعی از گزارش‌های مختلف این سایت خبرگزاری است که یک جا به مخاطب عرضه می‌شود. رفتار تسنیم زمانی جالب توجه می‌شود که این دو تیتر پشت سر هم قرار می‌گیرد: «جلیلی خطاب به پزشکیان: شما ۴۰ سال سر کار بودید باز طلبکارید» و «پزشکیان: وقتی بنزین ۲۵ هزار تومانی را گفتم در دولت نبودم».

سخنرانی رئیس ستاد جلیلی

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، دیروز در برج میلاد سخنرانی کرد. تصویری که از منصوری در حین سخنرانی منتشر شده، حاکی از برگزاری «همایش حکمرانان محلی و گروه‌های جهادی مردمی به مناسبت چهاردهم تیرماه روز دهیاری‌ها» است.

در متنی که کانال ستاد جوانان و دانشجویان پزشکیان منتشر کرد، آمده است: «امروز صبح منصوری، معاون اجرایی دولت رئیسی و رئیس ستاد سعید جلیلی به مناسبت روز دهیار، یک برنامه‌ای را در برج میلاد برگزار کرده است. در این مراسم، به صورت علنی برای سعید جلیلی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری تبلیغ شده است. دراین مراسم علاوه بر پخش کردن پوستر در میان حاضرین، به آنها پلاکارد هم داده شده و همزمان از آن‌ها عکس و فیلم گرفته‌اند. سوالی که مطرح می‌شود این است که آقای منصوری اگر معاون اجرایی دولت است، چگونه رئیس ستاد یک کاندیدا شده و شائبه جانبداری دولت از یکی از نامزدها را ایجاد کرده است و اگر در ایام انتخابات، مرخصی گرفته است، پس چگونه با سمت حقوقی خود، چنین مراسمی را برگزار کرده است؟»

فیلم‌هایی از این مراسم در فضای مجازی پخش شد که مهمانان مراسم، اطراف مرکز همایش‌ها روی زمین نشسته و غذا می‌خورند. یکی از حاضران رو به دوربین می‌گوید: «از تمام شهرستان‌ها ما را کشاندند، اینجا تبلیغات خودشان را کردند و گفتند زود ناهارتان را بخورید و بروید.» ستاد سعید جلیلی تا زمان تنظیم این گزارش واکنشی به این همایش و حواشی آن نشان نداده است.

ریاست‌جمهوری تعطیل است؟

سیدعطاالله مهاجرانی، وزیر پیشین ارشاد در توئیتر نوشت: «با یکی از مدیران سابق نهاد ریاست‌جمهوری صحبت می‌کردم. من ۱۲ سال معاون نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور بودم. نهاد را می‌شناسم. گفت: تقریباً نهاد تعطیل است. همه مدیران ارشد و میانی رفته‌اند شهرستان‌ها برای تبلیغ جلیلی. وقتی رئیس نهاد می‌شود رئیس ستاد، نهاد هم به ستاد می‌پیوندد. مخبر کجاست؟» این موضوع در آخرین مناظره تلویزیونی مورد تاکید پزشکیان قرار گرفت و روز چهارشنبه، با واکنش تند وزیر کشور مواجه شد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی