| کد مطلب: ۱۴۳۰۱

وداع با قربانیان ترور

شهدای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در روز قدس تشییع شدند

وداع با قربانیان ترور

مراسم راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳ با حضور سران سه قوه، مسئولان لشکری و کشوری، چهره‌های سیاسی و مردم، روز گذشته در بیش از ۲۰۰۰ نقطه در کشور برگزار شد. شعار راهپیمایی امسال روز قدس «از طوفان‌الاقصی تا طوفان الاحرار» بود. همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه نیز برگزار و پیکر این شهدا بعد از تشییع در تهران به زادگاهشان برای تشییع و خاکسپاری منتقل ‌شد.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز جمعه با حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سوال که امروز یکی از متفاوت‌ترین روزهای قدس را شاهد هستیم، به نظر شما پیامدهای این حضور چه خواهد بود؟ تصریح کرد: «خداوند اینگونه مقدر کرد که سرداران ما در روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند. این راهپیمایان همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند و یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتماً به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اخلاص جمعه آخر ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس معرفی کرد، اظهارکرد: «امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام راحل را دیده‌اند و نه روزهای ابتدایی انقلاب را، اما در اینجا حضور یافته‌اند تا ۷۵ سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود.»  

روز قدس امسال متفاوت است

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه، سردار شهید زاهدی را یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد توصیف کرد که بعد از خاتمه دفاع مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت، حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم در برابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.

او با بیان اینکه روز قدس امسال متفاوت از ایام قدس سال‌های دور و نزدیک است، اظهار کرد: «این روز با ابتکار و اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان روز تمرکز جهان بر موضوع فلسطین نامگذاری شد. ما امروز شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از هفت ستاره درخشان و پرفروغی هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. مسافران قدس امروز و در این لحظه‌های مقدس بر دست مردم ما در حال عروج به عرش اعلا هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی‌خوار شوند.»

فرمانده سپاه پاسداران افزود: «سرلشکر شهیدمحمدرضا زاهدی، یک مجاهد پرافتخار، اهل وعده صادق، اهل ذکر، اهل اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود. او ۴۳ سال لباس جهاد به تن داشت. او همرزم شهید حسین خرازی، احمد کاظمی و سپهبدشهید قاسم سلیمانی بود. او یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد بود که بعد از خاتمه دفاع مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت، حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم دربرابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی