| کد مطلب: ۱۱۶۹۱

مخالفت سران اردن، مصر و فلسطین با کوچ اجباری

سران اردن، مصر و فلسطین شامگاه چهارشنبه در نشست سه جانبه در شهر العقبه اردن بر ضرورت ادامه فشار برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست سه جانبه با صدور بیانیه‌ای بر لزوم مقابله با طرح‌های کوچ اجباری مردم فلسطین و ایجاد مناطق امن در غزه هشدار داده و بر لزوم فراهم کردن بستر بازگشت مردم فلسطین به خانه‌های خود تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است؛ باید برای پیدا کردن یک چشم‌انداز سیاسی برای مسئله فلسطین با هدف دستیابی به صلح عادلانه و جامع تلاش شود. اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تنش در منطقه را افزایش داده و ممکن است به خارج شدن اوضاع از کنترل منجر شود.»

آنها درباره هرگونه تنشی که ممکن است جنگ غزه را گسترش داده و مانع از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه شود، هشدار داده و اعلام کردند: «کمک‌های انسانی انتقالی به نوار غزه برای حفاظت از این منطقه در برابر فاجعه کافی نیست‌. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد مستلزم اتخاذ موضع قاطع جامعه بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس است. آتش بس در غزه ضامن تنش زدایی در منطقه است. باید تلاش مشترک کشورهای عربی و کشورهای بانفوذ برای اجرای راهکار تشکیل دو دولت براساس مشروعیت بین‌المللی ادامه یابد.»

سران کشورهای مذکور همچنین هرگونه طرحی برای جدایی نوار غزه از کرانه باختری را رد کردند.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی