| کد مطلب: ۱۱۵۰۴

رئیسی در سفر استانی به زنجان اعلام کرد:

رشد چهار، پنج درصدی اقتصاد در سال 1402

رشد چهار، پنج درصدی اقتصاد در سال 1402

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری دومین سفر استانی به مقصد زنجان را در پیش گرفت؛ آن‌هم پس از حادثه تروریستی کرمان و بخشی از سخنرانی‌های او به این حادثه اختصاص داشت اما رئیس‌ دولت سیزدهم باز از رشد اقتصادی سخن گفت. او از دشمنانی گفت که در پی جان مردم ایران هستند و حادثه تروریستی کرمان بخشی از عداوت آنها بود. اما نکته مهم آنکه رئیس دولت سیزدهم از رشد اقتصادی بالغ بر چهار تا پنج درصدی از ابتدای سال تاکنون سخن گفت؛ رشد اقتصادی‌ای که مردم در زندگی واقعی به‌هیچ‌وجه آن را نمی‌بینند و کمرشان زیر بار اجاره‌خانه و تورم هر روز بیشتر از دیروز خم می‌شود.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با حضور در اجتماع مردم زنجان با محکومیت حادثه تروریستی کرمان و با بیان این‌که «سیاست ما دفاع از مظلومان عالم و خروشیدن بر ظالمان و مستکبران است»، گفت: «توجه مردم به عاشورا همواره ما را به حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند. دشمن بسیار دشمنی کرد و در این ۴۵سال تحریم، تهدید و حمله نظامی و محاصره اقتصادی کرد اما با تمام این دشمنی‌ها ملتی که می‌خواهد استقلال و آزادی داشته باشد و روی پای خود بایستد، پیروز شد. ایرانِ امروز ایرانِ فناور است. علی‌رغم تمام تهدیدها و تحریم‌های دشمن ملت گام‌های بلندی برداشته و به عالم گفت که ما می‌توانیم با اعتقاد به ارزش‌های الهی مسیرهای پیشرفت را طی کنیم.»

 

استفاده صلح‌آمیز از صنعت هسته‌ای

او با اشاره به اینکه ما می‌توانیم امروز به دنیا بگوییم ایران اسلامی کشور پیشرفته و فناور است، افزود: «دستیابی به بسیاری از فناوری‌ها امکان‌پذیر شده و جوانان ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به بسیاری از فنون دستیابی پیدا کرده‌اند؛ رمزهایی که ما را از آنها محروم می‌کردند. فکر می‌کردند که ما دست پیدا نکنیم در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی اما جمهوری اسلامی دست پیدا کرد و بسیاری از این صنایع در کشور بومی شده است. صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است. فکر کردند با زدن اساتید و چهره‌ها می‌توانند صنایع هسته‌ای را در ایران نابود کنند. ما گفتیم کار ما در صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز خواهد بود. می‌خواهیم در مصارف صنعتی، کشاورزی، انرژی و پزشکی استفاده کنیم اما می‌خواستند محدودیت ایجاد کنند. در صنایع نظامی در پارک‌های علم و فناوری هم همینطور است.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کارهای بسیاری انجام شده و یا در دست اقدام است، تاکید کرد: «امروز رشد اقتصادی 4درصد و 5درصد در شش‌ماهه امسال نشان می‌دهد که بیش از 5درصد رشد اقتصادی داریم. می‌خواستیم تولید را در کشور راه‌اندازی کنیم. بسیاری از واحدهای تولیدی و کارگاه و کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را احیا کردیم. دشمن می‌خواست تولید در کشور تعطیل شود. در این استان بیش از ۶۰واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل را احیا کردیم. دشمن می‌خواست ما سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نداشته باشیم اما در همین استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. بیش از ۶۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شده است و تولید و صادرات و اشتغال در استان زنجان رو به افزایش است. آمار بیکاری در زنجان پنج درصد کاهش پیدا کرده است.»

او با اشاره به اینکه ملت ما اراده کرده است در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد، گفت: «بسیاری از مجموعه‌ها به کارگاه‌های تولید تبدیل شده است. دشمن می‌خواست ما را متوقف کند اما در جنگ اراده‌ها به باور بسیاری از کارشناسان دنیا، جمهوری اسلامی در برابر استکبار ایستادگی کرده و برنامه‌های خود را پیش می‌برد. تصور می‌کردند رمز موفقیت این است که در برابر آنان تسلیم شویم، اما مکتب و رهبر و شهدا به ما آموختند که می‌توان مبتنی بر اصول و ارزش‌ها گام‌های بلندی برداشت. این استان مردمانی بااراده، سختکوش و باایمان هستند. در این استان مشکل مسکن وجود دارد و اکنون بیش از ۷ هزار مسکن آماده تحویل به مردم است و بیش از ۱۰ هزار زمین آماده تحویل به متقاضیان زمین برای ساخت مسکن است‌.»

او با بیان اینکه «اجتماع مردمی زنجان، هم تبریک و تسلیت به خانواده شهدای کرمان بود و هم بیزاری از صهیونیست‌ها و حامیانشان»، تاکید کرد: «این اجتماع همچنین حمایتی از مردم مظلوم غزه است و نیز نشان‌دهنده زنده‌ماندن یاد عاشورا و امام حسین(ع) در نگاه و اذهان مردم زنجان است. امروز شرایط منطقه ما، خاص است و باید از آن تحلیل درستی داشته باشیم‌. در تمام سال‌های پس از انقلاب ملت ایران به دلیل موضع حق خود در حمایت از مردم فلسطین و پافشاری این زمینه زخم‌زبان‌هایی را شنید و متحمل شد اما امروز بعد از بیش از ۴۰ سال حقانیت این مواضع بر مردم دنیا هم آشکار شده است که فلسطین مظلوم مقتدر است و رژیم جعلی که استکبار از او حمایت می‌کند حتماً از بین رفتنی است؛ چراکه این وعده الهی است.»

 

نسبت به آسیب‌های اجتماعی نگران باشیم

ابراهیم رئیسی با حضور در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که در استان زنجان برگزار می‌شود، تاکید کرد: «کسانی که دارای جایگاه‌ها و مسئولیت اجرایی هستند باید برای ترویج نماز الگوسازی کنند؛ این الگوسازی نیز باید با سلوک، عمل و روح نماز خود آنان صورت گیرد و عمل و کیفیت نماز آنها دیگران را به نماز دعوت کند. راه مصون‌سازی جامعه از آسیب‌ها چیست؟ باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی نگران باشیم، آسیب‌های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند. وسایل ارتباطی و اطلاعاتی امروز را نمی‌توان محدود کرد، زیرا دسترسی برای همه وجود دارد و گسترش و توسعه و سرعت آن تمام سطوح و لایه‌های زندگی انسان معاصر را در برگرفته؛ به‌نحوی که امروز همه شئون زندگی بر این‌ بستر قرار داده شده و روزبه‌روز به طرف هوشمندسازی حرکت می‌کند. تنها راهی که می‌توان از عالم اطلاعات و ارتباطات در جهت رشد استفاده کرد و آسیب‌ها را کاهش داد، مصون‌سازی است. نماز بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان و نسل نو و آحاد جامعه است. باید در همه مراکز علمی، فرهنگی، فکر و اندیشه‌ای اعم از مدرسه، دانشگاه و مراکز سازمانی و اداری نسبت به اقامه نماز توجه و اراده وجود داشته باشد.» او با اشاره به تحولات غزه گفت: «از جمله تصاویر و جلوه‌هایی که از فلسطین می‌بینیم، نماز خواندن افرادی است که مصیبت‌دیده بودند و روی خرابه‌ها نماز می‌خواندند؛ مهمترین عنصر مقاومت فلسطینیان همان توجه به نماز و برپایی آن است.» او تاکید کرد: «نماز یکی از شاخص‌های مهم برای گزینش افراد است. این شاخص برای برگزیدن افراد برای ازدواج و مشاور و همکار و... دارای اهمیت است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی