| کد مطلب: ۲۳۴۰۸

طرح صلح اوکراین

طرح صلح اوکراین

ولودیمیر زلنسکی طرح صلح اوکراین را در پارلمان و در حالی ارائه کرد که بخش‌هایی از این طرح همچنان محرمانه هستند. این طرح ۵ بند دارد و شامل دعوت برای پیوستن به ناتو، دورنمای دفاعی، بازدارندگی در مقابل روسیه، رشد و همکاری اقتصادی و معماری امنیتی پس از جنگ می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی طرح صلح اوکراین را در پارلمان و در حالی ارائه کرد که بخش‌هایی از این طرح همچنان محرمانه هستند. این طرح ۵ بند دارد و شامل دعوت برای پیوستن به ناتو، دورنمای دفاعی، بازدارندگی در مقابل روسیه، رشد و همکاری اقتصادی و معماری امنیتی پس از جنگ می‌شود. اولکسی هونچارنکو، یکی از قانونگذاران اوکراینی خاطرنشان کرد که این طرح شامل سه متمم محرمانه است.

دیوید آراخامیا، رهبر پارلمانی حزب حاکم اوکراین نیز گفت که برخی از موارد محرمانه به گروه رهبران پارلمانی ارائه می‌شود. ولودیمیر زلنسکی در پارلمان اوکراین گفت: «اگر از این طرح حمایت شود، ما می‌توانیم حداکثر تا سال آتی میلادی این جنگ را پایان بدهیم.» دعوت اوکراین برای پیوستن به ناتو نیز در رأس این فهرست ۵ بندی است. کی‌یف درخواست خود را در سپتامبر ۲۰۲۲ برای ملحق شدن به این ائتلاف نظامی ارائه کرد اما هنوز سیگنال روشنی از سوی متحدان دریافت نکرده است. 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی