| کد مطلب: ۲۳۳۲۳

فقط ارتش سلاح داشته باشد

فقط ارتش سلاح داشته باشد

نخست‌وزیر لبنان می‌گوید این کشور تضمین‌هایی را از آمریکا برای کاهش تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در بیروت و ضاحیه جنوبی آن دریافت کرده است.

نخست‌وزیر لبنان می‌گوید این کشور تضمین‌هایی را از آمریکا برای کاهش تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در بیروت و ضاحیه جنوبی آن دریافت کرده است. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در این باره گفت: «تصمیم دولتی گرفتیم که درخواست آتش‌بس را به شورای امنیت ارائه کنیم.»

میقاتی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: «ما خواهان آتش‌بس، اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و انتخاب رئیس‌جمهور هستیم.» میقاتی اضافه کرد: «ارتش لبنان توانایی اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ را با همکاری یونیفل دارد و در همین راستا، ما تضمین‌هایی را از آمریکا برای کاهش تنش از سوی اسرائیل در بیروت و ضاحیه جنوبی آن دریافت کردیم.» میقاتی ادامه داد: «ما تلاش می‌کنیم همه بهانه‌ها را از میان برداریم تا اسرائیل فرودگاه، بنادر و گذرگاه‌های زمینی بیروت را هدف قرار ندهد.»

میقاتی همچنین اعلام کرد: «تلاش‌هایی در شورای امنیت برای دستیابی به آتش‌بس وجود دارد و ما هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌ایم.» وی همچنین گفت: «نیازی به صحبت درباره قطعنامه ۱۵۵۹ نیست؛ چراکه باعث اختلاف میان لبنانی‌ها خواهد شد. توافقنامه طائف باید اجرا شود و حاکمیت دولت بر اراضی کشور اعمال شود و تنها ارتش سلاح در اختیار داشته باشد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی