| کد مطلب: ۲۲۵۴۶

واشنگتن‌پست:

هدف موساد از انفجار پیجرها قطع دست کاربران بود

 هدف موساد از انفجار پیجرها قطع دست کاربران بود

واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: پیجرهایی که در لبنان منفجر شد، توسط موساد طراحی و در اسرائیل مونتاژ شده بود. هدف این بوده که هر ۲ دست کاربران پیجرها منفجر شود و دیگر توان جنگیدن علیه اسرائیل را نداشته باشند.

به گزارش هم‌میهن و به نقل از فارس، طبق این گزارش ۲ سال قبل و در فروش اولیهٔ پیجرها به حزب‌الله، خط جدید پیجرهای مدل AR۹۲۴ از «آپولو» که مناسب استفاده برای ارتباط شبکه‌ای گسترده بین نیروهای حزب‌الله بود، به آن‌ها داده شده.

این روزنامه نوشته که «این پیجر کمی حجیم بود اما برای سالم‌ماندن در شرایط میدان جنگ ساخته شده بود. این دستگاه دارای طراحی تایوانی ضدآب و باتری بزرگی بود که می‌توانست ماه‌ها بدون شارژ کار کند. مهم‌تر از همه، هیچ خطری وجود نداشت که پیجرها توسط اسرائیل ردیابی شوند. رهبران حزب‌الله آنقدر تحت‌تأثیر قرار گرفتند که ۵ هزار دستگاه از آن را خریدند و در ماه فوریه شروع به تحویل آن‌ها به جنگجویان سطح متوسط ​و پرسنل پشتیبانی کردند.»

طبق ادعای این روزنامه «هیچ‌یک از کاربران مشکوک نبودند که یک بمب اسرائیلی همراهشان دارند و یکی از شوم‌ترین قسمت‌های ماجرا روش رمزگشاییِ دومرحله‌ای بود که تضمین می‌کرد اکثر کاربران هنگام انفجار، پیجرها را با ۲ دست نگه دارند.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی