| کد مطلب: ۲۲۱۷۱

روزنامه جمهوری اسلامی: باید برای مقابله با یک توطئه همه‌جانبه آماده باشیم

روزنامه جمهوری اسلامی: باید برای مقابله با یک توطئه همه‌جانبه آماده باشیم

به گزارش هم‌میهن، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «زمان فرصت‌‌سازی برای مقاومت» نوشت:

 با قطع نظر از ملیت، دین و گرایش‌های فکری و سیاسی افراد، می‌توان از آنها نکاتی شنید که مفید و قابل تأمل باشند. این سخن خدا در قرآن که می‌فرماید: به کسانی از بندگان من بشارت بده که سخن‌ها را می‌شنوند و بهترین آنها را انتخاب و از آن تبعیت می‌کنند فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أحْسَنَهُ، همین واقعیت را گوشزد می‌کند.

بعد از شهادت سیدحسن نصرالله، افراد زیادی درباره او اظهارنظر کرده‌اند. جو بایدن یکی از این افراد است که به اقتضای خرفت بودن ابراز خوشحالی کرد و گفت ترور نصرالله اجرای عدالت بود! در مقابل، یک غربی دیگر، سیدحسن نصرالله را بهترین دولتمرد خاورمیانه دانست و از خدمات او تمجید کرد. پیتر فورد سفیر سابق انگلیس در سوریه در واکنش به ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد و گفت: هر کس برای مهار اسرائیل به غرب امید بسته، نادان است. پیتر فورد که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ سفیر انگلیس در دمشق بود، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: خاورمیانه بهترین دولتمرد خود را از دست داد. به لطف سیدحسن نصرالله، لبنان پس از جنگ داخلی طولانی خود از ثبات برخوردار بود، داعش در سوریه شکست خورد و بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۲ صلح در امتداد مرز لبنان با اسرائیل حاکم شد. وی هشدار داد: همه این دستاوردها اکنون می‌تواند در خطر باشد و ممکن است حتی هدف اصلی ترور وی، بی‌ثبات کردن لبنان بوده باشد. این دیپلمات انگلیسی حفظ دستاوردهای شهید نصرالله و خنثی کردن تلاش‌ها برای بازگشت لبنان به سه دهه قبل را ضروری توصیف کرد و گفت: اکنون این باید اولویت مقاومت باشد، نه انتقام یا اقدام تلافی‌جویانه که معنای استراتژیک چندانی ندارد. وی افزود: قدرت‌های غربی اسرائیل را در این مسیر جنایت‌بار تشویق و ابزار آن را فراهم کردند بنابراین هر کس برای مهار اسرائیل به غرب امید بسته، نادان است. هیچ چیزی برای مهار اسرائیل جز ترس از قدرت نظامی حزب‌الله وجود ندارد.

اینکه چگونه یک سیاستمدار انگلیسی چنین اظهارنظر واقع‌بینانه‌ای کرده، نکته‌ایست که باید جداگانه درباره آن بحث و بررسی کرد ولی این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که این اظهارنظر باید در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با مقابله با رژیم صهیونیستی و نقشه‌ای که قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا برای خاورمیانه و ازجمله لبنان دارند، لحاظ شود. در شرایطی که افراد و جریان‌های مختلف با اظهارنظرهای افراطی تلاش می‌کنند منطقه را به سوی یک جنگ فراگیر سوق دهند، تفکر اولویت دادن به مقاومت و طرد نظریه انتقام، یک راهبرد دقیق است. کشانده شدن منطقه به سوی جنگ، خواست رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم است. آنها در یک جنگ فراگیر که منطقه خاورمیانه را درگیر کند، اهداف توسعه‌طلبانه خود را دنبال خواهند کرد و این به زیان کشورها و ملت‌های منطقه است و جریان مقاومت را با سرنوشت نامعلومی مواجه خواهد کرد. مقاومت باید بعد از حوادث تلخ اخیر، خود را باز یابد و با ترمیم بخش‌های ضربه‌ دیده و بازسازی خود، مسیر صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی را دنبال کند.

رویدادهای سیاسی غیرمنتظره‌ای مانند انتشار بیانیه مشترک بایدن رئیس ‌جمهور آمریکا با همتای اماراتی خود درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج ‌فارس، نشان از گستردگی توطئه‌ای دارند که غرب درصدد اجرائی کردن آن در منطقه دارد. بسیار ساده‌اندیشانه است که تلاش شیوخ امارات برای قرار دادن امضای رؤسای جمهور چین، روسیه و آمریکا در پای چنین بیانیه‌ای را بدون برنامه‌ریزی ویژه علیه منافع ایران در چارچوب ایجاد تشنج در منطقه تصور کنیم. ما باید برای مقابله با یک توطئه همه‌جانبه آماده باشیم و برای موفق شدن در این زمینه قبل از هر اقدامی باید مجموعه دیپلماسی سیاسی کشورمان را تقویت نمائیم و آن را از رخوت و سستی کنونی خارج کنیم. فقط با یک دیپلماسی قوی است که می‌توانیم مانع اجرای توطئه مشترک صهیونیسم و غرب شویم و برای جبهه مقاومت فرصت‌سازی کنیم.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی