| کد مطلب: ۲۱۴۲۰

لارا لومر نظریه‏‌پرداز راست افراطی و تئوری‌‏های توطئـه خط قرمز حزب جمهوری‌‏خواه است

نجواگر ترامپ

نجواگر ترامپ

لارا لومر با بیان اظهارات جنجالی برای خود شغل ایجاد کرد. او که از میان اکوسیستم آنلاین راست‏‌های افراطی رشد کرده به‌‏طور مرتب تمایل کمپانی‌‏های شبکه‌‏های اجتماعی در اینترنت را برای اعمال شرایط خدمات خود به‌‏آزمایش گذاشته است. او یک‏بار خود را به‏‌عنوان «اسلام‏‌هراس مفتخر» توصیف کرد.

کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تاکنون آشفتگی‌های فراوانی داشته است. با وجود چالش اتهامات او در دادگاه و کشمکش‌های داخل حزبی، ترامپ توانسته پایگاه قدرتمندی از حامیانش را حفظ کند اما کمپین او با مناقشات و بلاتکلیفی‌های بسیاری همراه بوده است. مشاوران رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نگرانی‌هایی درباره استراتژی کمپین انتخاباتی، پیام‌ها و دیسیپلین کلی او ابراز کرده‌اند که با ادعاهای اولیه آنها مبنی بر اینکه در این انتخابات متمرکزتر و منظم‌تر خواهند بود، متناقض است.  از ۹ سال پیش، بعد از آنکه دونالد ترامپ از پله‌برقی طلایی‌رنگ برج ترامپ در خیابان پنجم منهتن در نیویورک پایین آمد، روزبه‌روز احتمال مخالفت علنی سیاستمداران جمهوری‌خواه با او کاهش پیدا کرد.

اما این روزها، دیده شدن یک شخصیت شبکه‌های اجتماعی در کنار رئیس‌جمهور پیشین آمریکا توانست شکافی را میان ترامپ و حزب جمهوری‌خواه ایجاد کند. این شخص لارا لومر نام دارد؛ نظریه‌پرداز توطئه ۳۱ ساله‌ای که دارای گرایش‌های تعصب‌آمیز است که هم پیش از مناظره ترامپ و هریس از هواپیمای شخصی ترامپ پیاده شد و هم روز بعد، ترامپ را در مراسم یادبود حملات یازده سپتامبر همراهی کرد.

سیاستمداران جمهوری‌خواه از نزدیک شدن لومر به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ناراضی‌اند. تام تیلیس، سناتور جمهوری‌خواه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، لارا لومر یک نظریه‌پرداز توطئه دیوانه است که مرتباً حرف‌های مفت چندش‌آور می‌زند تا در میان جمهوری‌خواهان شکاف ایجاد کند. تیلیس تاکید کرد: «لومر می‌تواند به شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات آسیب بزند. بس کنید.»

دیگر جمهوری‌خواهان از جمله لیندزی گراهام، سناتور ارشد این حزب و حتی مارجری تیلور گرین، نماینده کنگره که ایده‌های نژادپرستانه و نظریه‌های توطئه خود را دارد، در اقدامی بی‌سابقه ترامپ را تلویحاً به چالش کشید. گرین علناً گفت که لومر «ذهنیت درست برای مشاوره دادن به رئیس‌جمهور را ندارد.» اعضای کمپین ترامپ نیز به‌طور مرتب تلاش کردند لومر را از او دور نگه دارند. لومر به معضل نادری در میان حزب جمهوری‌خواه تبدیل شده: خط قرمزی که حزب نمی‌خواهد از آن عبور کند.

جمهوری‌خواهان دلایل خوبی برای نپذیرفتن لومر دارند. او اسلام را «سرطان بشریت» توصیف کرده و طرفدار «ملی‌گرایان حامی سفیدپوستان» است. او در شبکه ایکس نوشت که اگر کامالا هریس در انتخابات برنده شود «کاخ سفید بوی کاری خواهد گرفت.» به‌گزارش نیوزویک از آنجایی که جی‌دی ونس همسر هندی-آمریکایی دارد، بین لومر و کمپین خود فاصله ایجاد کرده است.

ونس در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی گفت، که با آنچه لومر درباره کامالا هریس بیان کرده، موافق نیست. اما در ادامه می‌گوید که بیایید درباره کسی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است صحبت کنیم نه یک شخصیت فضای مجازی که از دونالد ترامپ حمایت می‌کند. نژادپرستی لومر گستاخانه و آشکار است که با دروغ‌های نژادپرستانه‌اش دو هفته کامل را به ترساندن مهاجران در اسپیرینگ‌فیلد، در ایالت اوهایو پرداخته بود.

لومر هم مثل ترامپ تقریباً هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند با این تفاوت که او مثل چارلی کرک (فعال سیاسی و نویسنده) یا تاکر کارلسون (مجری تلویزیون)، دو نفری که اظهارات نژادپرستانه مخصوص به خود را داشته‌اند، قدرت کارگزار رسانه‌ای را ندارد. لومر همچنین برخلاف مارجری تیلور گرین در کنگره آمریکا رای ندارد. او ارزش بسیار کمی برای جمهوری‌خواهان کنگره دارد بنابراین راحت‌تر می‌توانند او را نادیده بگیرند.

در روزهای اخیر، ترامپ تحت فشارهای بیشتری از سوی متحدانش قرار داشت تا از لومر فاصله بگیرد. ترامپ در شبکه تروث‌سوشال به دنبال‌کنندگانش یادآوری کرد: «لومر برای کمپین کار نمی‌کند.» با اینکه اشاره کرده که با اظهارات لومر موافق نیست اما او را سرزنش هم نکرد. ترامپ در آخر گناه لومر را به گردن گرفت و گفت: «او از اینکه می‌بیند مارکسیست‌های چپ افراطی و فاشیست‌ها وحشیانه به من حمله و مرا بدنام می‌کنند، خسته شده.»

متحدان ترامپ معتقدند که اگر کاملاً او را کنار بزنند، فرصت ترامپ برای کسب سرمایه سیاسی از دست می‌رود. از نظر تاریخی، شخصیت‌هایی مثل لومر بیشتر به‌نفع محافظه‌کاران جریان اصلی کار کرده‌اند. سیاستمداران با استفاده از شخصیت‌های سیرکی که انتقادهایشان تند به‌نظر می‌رسد، می‌توانند شهرت خود را میانه‌روتر و معقول‌تر نشان دهند.

ویلیام اف. باکلی جونیور، متفکر مورد احترام و مشهور محافظه‌کار برای مبارزه‌اش با «جامعه جان برچ» گروه راست‌گرای افراطی که به نظریه‌پردازان توطئه مشهور بودند و در سال‌های ۱۹۶۰ به‌شهرت رسیدند، شناخته می‌شود.

به گزارش علی بریلند در آتلانتیک همانطور که متیو دالک در کتاب «برچرز: چگونه جامعه جان برچ راست‌های آمریکایی را رادیکالیزه کرد» می‌نویسد، باکلی توانست بهترین هر دو جهان را داشته باشد. از بیرون، باکلی با یادداشت‌هایش در روزنامه‌ها از این گروه انتقاد می‌کرد تا ریشه‌های بدذاتی را از ایرادگیری از راست‌های آمریکایی دور نگه دارد. اما او بسیاری از برچرها را به‌عنوان هسته اصلی حمایت برای جنبش گسترده‌تر محافظه‌کاران حفظ می‌کرد.

دیوید دوک هم داینامیک مشابهی داشت. جادوگر بزرگ پیشین گروه کو کلاکس کلن و نماینده ایالت لوئیزیانا که سال ۱۹۹۲ چالش بزرگی برای رئیس‌جمهور جورج اچ.دبلیو بوش محسوب می‌شد. نقطه ضعف دوک در کو کلاس کلن و نژادپرستی بیش از حدش در نهایت از سوی اعضای اصلی حزب دردسرساز شناخته شد. او در کمپین ریاست‌جمهوری سال ۱۹۹۲ پذیرفته نشد درحالی‌که یک نامزد جمهوری‌خواه دیگر، پت بوچانان به‌‌رغم اینکه یکی از راست‌گرایان افراطی برجسته بود و جان کنتس، نویسنده، در کتاب تاریخچه راست سیاسی در سال‌های ۱۹۹۰ «وقتی که ساعت شکست» او را «دوک بی‌دردسر» توصیف کرد، کمتر زیر ذره‌بین قرار گرفت.

(سازمان غیردولتی «اتحادیه ضد افترا» بوچانان را یک «متعصب اصلاح‌ناپذیر» نامید و او را به دفاع از یک جنایتکار جنگی نازی متهم کرد.) اما حتی آنهایی که به‌دلیل نمایش آشکار نفرت‌پراکنی در افکار عمومی نادیده گرفته می‌شوند، اغلب در اکوسیستم اطلاعاتی آشفته امروزی می‌توانند دوباره روی پا بایستند. وقتی که شبکه خبری سی‌ان‌ان در سال ۲۰۲۰ افشا کرد که بلیک نف، نویسنده برنامه کارلسون در فاکس‌نیوز سابقه انتشار موضوعات نژادپرستانه در اینترنت را داشته است، نف استعفا داد و مدیرعامل کمپانی مالک فاکس‌نیوز و رئیس آن در نامه‌های درون‌سازمانی خود از او انتقاد کردند.

سپس، در سال ۲۰۲۳،  نهاد رسانه‌ای Media Matters for America متوجه شد که نف به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه‌ای برای کرک استخدام شده که بار دیگر نشان داد این دسته از آدم‌ها و ایده‌هایشان هیچ‌وقت کنار نمی‌رود.  امروز، لومر به‌نظر به نسخه‌ای از برچرز یا دیوید دوک تبدیل شده؛ نسخه تندروتری که به‌عنوان گوشت قربانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا میانه‌روها و مردم را آرام کنند و بعد کنار گذاشته می‌شود. تقریباً هر کدام از اعضای حزب جمهوری‌خواه که در مناصب بالای دولتی مشغول به‌کارند، از راست‌گراترین اقلیت‌ها مثل مارجری تیلور گرین تا میانه‌روهایی مثل تیلیس ظاهراً این موضوع را فهمیده‌اند. ترامپ اما ظاهراً نه. ترامپ به خبرنگاران گفت که لومر یک «حامی بزرگ» و یک انسان آزاد است.

رئیس‌جمهور پیشین بیشتر هنجارها (Norms) را زیر پا گذاشته اما ارتباط او با لومر هم مدرکی است مبنی بر اینکه غرایز سیاسی‌اش غیرفعال شده. در طول مناظره ترامپ با هریس، او طوطی‌وار مواضع راست‌گرایان افراطی در فضای مجازی را تکرار کرد که برای اکثر مردم غیرقابل درک بود، حتی برای آنهایی که با او موافق‌اند. مشخص نیست که وقت‌گذرانی ترامپ با لومر محصول افول او در اینترنت یا عکس آن است اما در هر دو صورت، نتیجه یکی است: از آنجایی که ترامپ حزب جمهوری‌خواه را به‌سمت راست افراطی سوق داده همزمان از افراط‌گرایان به حضور در مناسبات حزب جمهوری‌خواه دعوت کرده است.

حضور بحث‌برانگیز لومر در کنار ترامپ

در سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به آمریکا، زمانی که ترامپ با آتش‌نشانان گپ می‌زد و عکس می‌گرفت، گروه کوچکی از همراهان نزدیک به رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از بیرون ایستگاه آتش‌نشانی به او نگاه می‌کردند.

این گروه شامل دو نفر از قدرتمندترین افراد از دایره نزدیک ترامپ، دو مدیر کمپین او، کریس لاسیویتا و سوزی وایلز بود. در کنار آنها هم لارا لومر ایستاده بود.

از بین تمام روزهایی که لومر، دونالد ترامپ را در سفرهایش همراهی کرده، مراسم سالگرد یازده سپتامبر بسیار مورد توجه قرار گرفت. سال گذشته لومر ویدئویی در فضای مجازی منتشر و ادعا کرد که حمله به برج‌های تجارت جهانی کار خودی‌ها بوده است؛ تئوری توطئه غیرمنطقی اما فراگیری که بازماندگان و خانواده‌های قربانیان را همچنان به‌وحشت می‌اندازد. پست‌های ضدمسلمان او در شبکه‌های اجتماعی در نهایت منجر به مسدود شدن حساب کاربری او در توئیتر با ۲۶۵هزار دنبال‌کننده شد تا زمانی که ایلان ماسک میلیاردر این شبکه اجتماعی را خرید که حالا به ایکس شناخته می‌شود و اکانت لومر را بازگرداند.

زمانی که از یکی از مقامات کمپین ترامپ پرسیده شد که چرا لومر در مراسم یازده سپتامبر که به «روز میهن‌پرست» نام‌گذاری شده، در نیویورک و پنسیلوانیا به‌همراه ترامپ سفر کرد، او پاسخ مستقیمی نداد و در عوض بر حضور دوحزبی در این مراسم در کنار کامالا هریس و جو بایدن معاون و رئیس‌جمهور آمریکا متمرکز بود.

لومر در گفت‌وگوی تلفنی با سی‌ان‌ان گفت:‌ «درک نمی‌کنم مشکل چیه که من به مراسم یادبود یازده سپتامبر بروم. در اصل، افرادی که با ترامپ در مراسم یادبود خوش و بش کردند از دیدن من خوشحال شدند و گفتند «مرسی که اومدی».» او در ادامه گفت: «من هیچ‌وقت این حقیقت را که تروریست‌های اسلام‌گرا حملات تروریستی یازده سپتامبر را انجام دادند، انکار نکردم. در واقع، رسانه‌ها مرا ضدمسلمان خطاب می‌کنند دقیقاً به این دلیل که من خیلی درباره تهدید تروریسم اسلامی در آمریکا صحبت می‌کنم.»

فاصله نزدیک لومر به ترامپ در این مراسم نشان‌دهنده نفوذ او بر رئیس‌جمهور پیشین است. به گفته یکی از افرادی که از رابطه لومر و ترامپ باخبر است، می‌گوید او شماره تلفن شخصی ترامپ را دارد و با او در ارتباط است. (منبع خبری دیگر اصرار دارد که لومر به تیم ترامپ احترام می‌گذارد و از کانال‌های معمولی برای ارتباط گرفتن با ترامپ استفاده می‌کند). لومر در چندین سفر ترامپ را همراهی کرده و اغلب در همایش‌هایی که ترامپ سخنرانی دارد شرکت می‌کند و پست‌های بحث‌برانگیز او در شبکه‌های اجتماعی پیش‌پرده حملات بعدی ترامپ بود‌ه‌اند.

دونالد ترامپ مدت‌هاست که از تئوری‌های توطئه استقبال می‌کند و به‌طور مرتب خود را با حامیان این نظریات همسو کرده، به‌ویژه اگر آنها از او حمایت کنند. او با داستان‌سرایی درباره محل تولد باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا وارد صحن سیاسی شد. پس از باخت در انتخابات ۲۰۲۰، ترامپ اطرافیان خود را با کسانی پر کرد که با مدارک سوال‌برانگیز و مردود ادعا می‌کنند می‌توانند ثابت کنند او برنده شده بود. 

اما چندین نفر از حلقه نزدیک به رئیس‌جمهور پیشین می‌گویند، لومر باعث و بانی تئوری‌های توطئه ناجور ترامپ بوده که از زمانی که هریس جایگزین بایدن شده، افزایش یافته است. یکی از مشاوران او درباره اینکه ترامپ در یکی از گفت‌وگوهای پرتنش در کنوانسیون «انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست» نژاد هریس زیر سوال برد می‌گوید این ایده را شخص دیگری به ذهن ترامپ انداخته بود. اشاره این مشاور به لومر بود که در شبکه ایکس، هریس را متهم کرده بود اصالت سیاه‌پوستی خود را پنهان می‌کند. دیگران نیز بر این نکته تاکید کردند که لومر پشت حرف‌های ترامپ بود.

لومر به سی‌ان‌ان می‌گوید: «قکر نمی‌کنم مسخره کردن کامالا هریس وقتی که با هر گروهی از مردم خوش‌رقصی می‌کند تلاش می‌کند آنها را متقاعد کند که هویت یکسانی با آنها دارد، حرفی نژادپرستانه باشد.» او درباره اینکه تاثیری بر اظهارات ترامپ داشته، صحبتی نکرد.

زمانی که هواپیمای ترامپ پیش از مناظره با هریس در فیلادلفیا به زمین نشست، لومر در میان اطرافیان نزدیک ترامپ بود که از هواپیمای شخصی او پیاده شد. برخی معتقدند اینکه چند ساعت بعد، ترامپ در مناظره به‌طور غیرمعقولی اعلام کرد که مهاجران حیوانات خانگی اهالی اوهایو را می‌خورند، اتفاقی نبوده است. این اظهارات ترامپ اشاره‌ای به شایعه فراگیری درباره مهاجران اهل هائیتی است که از سوی راست‌گرایان فضای مجازی از جمله لومر منتشر شد. جی‌دی‌ونس، معاون منتخب ترامپ هم پیش از آنکه بگوید این ادعا می‌تواند درست نباشد، بارها آن را تکرار کرده بود.

یکی از افراد آشنا به تیم ترامپ  به سی‌ان‌ان گفت زمانی که ترامپ شایعات را در صحن مناظره مطرح کرد برخی از مشاوران‌اش غافلگیر شدند.  اما در حالی که برخی از حامیان ترامپ پس از مناظره پذیرفتند که مطرح کردن این ادعا کار خوبی نبوده، مشاوران ترامپ بر آن بیشتر اصرار کردند و ادعا کردند این ماجرا به تلاش‌های آنها مبنی بر جلب توجه‌ها به مسئله جنایات مهاجران در آمریکا کمک می‌کند.

لومر با بیان اظهارات جنجالی برای خود شغل ایجاد کرد. او که از میان اکوسیستم آنلاین راست‌های افراطی رشد کرده به‌طور مرتب تمایل کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی در اینترنت را برای اعمال شرایط خدمات خود به‌آزمایش گذاشته است. او یک‌بار خود را به‌عنوان «اسلام‌هراس مفتخر» توصیف کرد و سال ۲۰۱۸ توئیت کرد «یکی باید مدل غیراسلامی (تاکسی‌های آنلاین) اوبر یا لیفت را درست کنه چون دیگه هیچ‌وقت نمی‌خوام از یک راننده مهاجر مسلمان حمایت کنم.» دسترسی او در نهایت از فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر قطع شد.

او در ایالت خود، فلوریدا دو بار نامزد کنگره شد، یک بار برای نمایندگی اقامتگاه ترامپ در مارالاگو، که می‌توان گفت منحصراً کمپین وفاداری او به رئیس‌جمهور پیشین بود. او در هر دو رقابت باخت. وفاداری سرسختانه او به ترامپ در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه کاملاً به‌نمایش گذاشته شده بود. او هنگام نطق‌های سخنرانی ران‌دی‌سانتیس فرماندار فلوریدا با بلندگوی دستی سروصدا و مزاحمت ایجاد می‌کرد و در اینترنت ادعاهای بی‌اساسی را درباره سرطان همسر او پخش کرده بود.

منابعی به سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز گفته‌اند در آگوست سال گذشته، ترامپ حتی به کمپین خود پیشنهاد داد تا لومر را برای یک سمت رسمی استخدام کند. مشاوران و متحدان او که از این ایده به‌خشم آمده بودند، آن را رد کردند. در شبکه‌های اجتماعی، لومر تاکید کرده که برای پروژه سیاسی کار نمی‌کند و می‌گوید او یک مدافع وفادار است و بر این باور است که ترامپ لیاقت وفاداری بی‌قید و شرط را دارد.  ترامپ در همایش‌هایش بارها از لومر تقدیر کرده و او را فردی فوق‌العاده و زن بزرگی خطاب کرده است.

از زمان ترور نافرجام ترامپ در باتلر، پنسیلوانیا در اوایل تابستان امسال، تعداد افراد امنیتی در هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ ترامپ افزایش پیدا کرده که به‌معنی تعداد صندلی کمتر برای مشاوران و متحدان او بوده است. برخی از مشاوران و متحدان او مجبور شده‌اند برای شرکت در رویدادهای کمپین ترامپ از پروازهای عمومی استفاده کنند.  لومر به سی‌ان‌ان پس از همراهی ترامپ در سفری پس از ترور نافرجامش می‌گوید: «یک روز پس از تلاش برای ترورش او می‌خواست من در پرواز همراهش باشم. من با او بودم. با همدیگر به کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان سفر کردیم پس نشان می‌دهد که من انسان قابل‌اعتمادی هستم، پشت او می‌ایستم.»‌

لومر خود را سرگرم‌کننده می‌داند

لومر در شبکه ایکس می‌نویسد: «رسانه‌ها برای پرداختن به او اعتیاد پیدا کرده‌اند. تماشای اینکه موجودیت من موجب عصبانیت آنها می‌شود، سرگرم‌کننده‌ است. مردم مرا دوست دارند چون من اصیل‌، راحت‌گیر، وفادار و قابل اعتمادم. تمام خصوصیاتی که رسانه‌ها ندارند.» لومر در ادامه می‌نویسد: «و شما هیچ‌وقت از من نمی‌شنوید که درخواستی داشته باشم. کار خودم را انجام می‌دهم و کارم از اکثر افراد رسانه‌ای بهتر است، بنابراین آنها به من حسودی می‌کنند.»‌

لارا لومر متولد ۲۱ می‌‌۱۹۹۳ است که در ایالت آریزونا بزرگ شده. او فارغ‌التحصیل رشته «روزنامه‌نگاری صدا و سیمایی» از دانشگاه بری در فلوریداست. لومر هم‌اکنون در فلوریدا زندگی می‌کند و اغلب در مراسم‌های ترامپ در مارالاگو حضور دارد. سال ۲۰۱۷، در یکی از روزهای ماه ژوئن، جمعیتی در سنترال پارک در نیویورک در حال تماشای نمایش جولیوس سزار شکسپیر بودند که لارا لومر روی صحنه رفت و نمایش را متوقف کرد.

لومر فریاد زد: «آیا می‌خواهید ترامپ ترور شود؟» در آن زمان لومر به‌عنوان یک فعال محافظه‌کار نسبتاً شناخته‌شده نبود. او از تصمیم کمپانی تئاتر مبنی بر بازسازی سزار در قالب دونالد ترامپ که در راستای نمایشنامه اصلی، با ضربات چاقو به قتل می‌رسد، شکایت داشت. لومر فریاد زد: «عادی‌سازی خشونت سیاسی علیه راست‌گرایان را متوقف کنید. این، خشونت علیه دونالد ترامپ است.»‌

جمعیت او را هو کردند و لومر در نهایت دستگیر شد. اما به گزارش وب‌سایت Wired، الم‌شنگه‌هایش پس از مصاحبه با شان هنیتی، مجری یکی از برنامه‌های فاکس‌نیوز بود که ظهور او به‌عنوان فعال راست افراطی را فراهم کرد. هر چه برش او بیشتر شد، ارتباطشش با ترامپ افزایش پیدا کرد. او برای چهره‌های ارشد جهان مثل راجر استون (مشاور سیاسی محافظه‌کار) و دونالد ترامپ جونیور خودشیرینی می‌کرد و در تمام این مراحل تحسین‌های ترامپ را برمی‌انگیخت. اینگونه نیست که تمام نزدیکان ترامپ از لومر متنفر باشند.

جیسون میلر، مشاور ارشد کمپین ترامپ در برنامه لومر به‌نام Rumble شرکت کرد و به او گفت:‌«از کارهایی که می‌کنی خوشم میاد.» الکس بروسویتس، مشاور کمپین ترامپ هم لومر را تحسین می‌کند. او در شبکه ایکس نوشت: «لارا روزنامه‌نگار و یک آمریکایی بزرگ است.»‌ حمایت ترامپ از لومر به‌خوبی مستند شده است، حتی از سوی خود لومر. وب‌سایت رسمی کمپین ترامپ چندین بار مقاله‌هایی از سایت لومر را منتشر کرده است. لومر در پادکست خود می‌گوید:‌«هربار که رئیس‌جمهور ترامپ مرا می‌بیند می‌گوید، تو خیلی باهوشی. وب‌سایت تو را خیلی دوست دارم. تو خیلی وارد و حرفه‌ای هستی. مقاله‌هایت را دوست دارم....وب‌سایتت را هر روز می‌خوانم.»

جوآن داناوان، استادیار روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه‌ای نوظهور در دانشگاه بوستون به Wired می‌گوید: «او در میان راست‌گرایان افراطی تا حد زیادی یک شوخی بود که شیطنت‌های او را خجالت‌آور و اغراق‌آمیز می‌دانستند.» این دقیقاً همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد. داناوان می‌گوید: «او نبایدها را با صدای بلند تکرار می‌کند. او به‌خاطر اظهارات فتنه‌انگیز و کوته‌فکرانه شناخته می‌شود که استراتژیست‌های سیاسی به ترامپ می‌گویند باعث می‌شود شانس پیروزی او را از بین ببرد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی