| کد مطلب: ۱۷۰۵۸

نتانیاهو برنامه ندارد

نتانیاهو برنامه ندارد

براساس ارزیابی سازمان سیا، بنیامین نتانیاهو فکر می‌کند که می‌تواند بدون برنامه‌ای مشخص پس از جنگ، مسئله جنگ غزه را حل و فصل کند و این در حالی است که دولت بایدن او را برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه به شدت تحت فشار گذاشته است.

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل احتمالاً معتقد است که می‌تواند حمایت رؤسای امنیتی خود را حفظ کند و از جدایی جناح راست ائتلاف با «مبهم گذاشتن آینده غزه» جلوگیری کند.

این ارزیابی - که قبلاً گزارش نشده - یکی از به‌روزترین ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره طرز فکر نتانیاهو است که در میان مقامات ارشد آمریکایی منتشر شده است.

این گزارش در بحبوحه تغییر آشکاری در نحوه نگرش دولت بایدن به تل‌آویو رخ می‌دهد: یک شریک نه‌چندان قابل اعتماد و یک دولت خارجی غیرقابل پیش‌بینی که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

این ارزیابی نشان می‌دهد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چگونه از فشار اعضای دولت خود و دولت بایدن برای تعریف «دولت نهایی» برای غزه سرپیچی می‌کند و هشدار می‌دهد که آنچه نتانیاهو علناً گفته احتمالاً درست است: اینکه او زمانی درباره مسائل پس از جنگ به طور جدی ورود می‌کند که شاهد اجرای معیارهای امنیتی کلیدی باشد؛ چیزی که ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی