| کد مطلب: ۱۶۱۸۱

استقبال پوتین از طرح چین

استقبال پوتین از طرح چین

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه از طرح چین برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند، تاکید کرد که پکن درک کاملی از آنچه در پسِ بحران نهفته است، دارد.

به گفته او، روسیه همچنان برای گفت‌وگو و مذاکره برای حل این مناقشه با گذشت بیش از دو سال آماده است.«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با تمجید از تلاش‌های مسکو و پکن برای ایجاد «نظم جهانی عادلانه و چندقطبی» درحالی‌که رهبران غربی تلاش می‌کنند سلطه جهانی را با بی‌توجهی به منافع حاکمیتی دیگر کشورها حفظ کنند، زمینه را برای سفر دولتی خود به چین فراهم کرده است.

پوتین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «شینهوآ» که دیروز منتشر شد، گفت طرح چین و «اصول» دیگری که ماه گذشته توسط شی‌جین‌پینگ علنی شد، عواملی را در پشت درگیری اوکراین در نظر گرفت.

براساس متن مصاحبه به زبان روسی که در وب‌سایت کرملین قرار گرفته، پوتین گفت: «ما در ارزیابی خود از رویکرد چین برای حل بحران اوکراین مثبت هستیم.

در پکن، آنها واقعاً علت اصلی و معنای ژئوپلیتیک جهانی آن را درک می‌کنند و اصول دیگری که توسط شی در گفت‌وگو با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان مطرح شد، گام‌های واقع‌بینانه و سازنده‌ای بود که ایده ضرورت غلبه بر ذهنیت جنگ سرد را توسعه داد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی