| کد مطلب: ۲۴۱۲۸

غرق‏‌شدن خانواده ایرانی در کانال مانش

غرق‏‌شدن خانواده ایرانی در کانال مانش

کانال مانش، پرترافیک‌ترین و شلوغ‌ترین خط کشتیرانی در جهان است. براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، در هشت‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، ۵۵۴ نفر در راه رسیدن به اروپا در این کانال جان خود را از دست دادند.

کانال مانش، پرترافیک‌ترین و شلوغ‌ترین خط کشتیرانی در جهان است. براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، در هشت‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، ۵۵۴ نفر در راه رسیدن به اروپا در این کانال جان خود را از دست دادند. بعد از سال ۲۰۱۸ مهاجرت از طریق کانال مانش بالا گرفت و در ششم آبان‌ماه ۱۳۹۹ نیز یک‌خانواده پنج‌نفره کُرد سردشتی که قصد مهاجرت به انگلیس را داشتند در کانال مانش در اثر برخورد با موج‌های بلند و دریای طوفانی غرق شدند.

پدر این خانواده، رسول ایران‌نژاد ۳۵ سال داشت و به‌همراه همسرش، شیوا محمدپناهی و سه فرزندش در این حادثه جان باختند. جسد فرزند ۱۵ ماهه این خانواده به‌نام آرتین هیچ‌گاه پیدا نشد و این سانحه دلخراش باعث واکنش گسترده رسانه‌ها شد؛ به‌طوری‌که روزنامه‌های ایندیپندنت، دیلی‌میل، گاردین و بی‌بی‌سی به‌ آن به‌طور مفصل پرداختند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت بریتانیا نیز پس از ابراز همدری با خانواده قربانیان گفت: «ما تمام تلاش خود را برای سرکوب گروه‌های بی‌رحم تبهکار به‌کار می‌بندیم؛ گروه‌هایی که مردم آسیب‌پذیر را عازم سفرهایی چنین خطرناک می‌کنند.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی