| کد مطلب: ۲۳۵۱۸

زیر سایه‏ برادر بزرگتر

زیر سایه‏ برادر بزرگتر

هر دو برادر سال‌ها در عرصه‌ی سینما فعالیت کردند، ولی‌الله در ایران ماند و یدالله بعد از انقلاب برای درمان بیماری فرزندش به آمریکا مهاجرت کرد و تا زمان مرگش در 28 مهر 1383 همان‌جا ماندگار شد.

هر دو برادر سال‌ها در عرصه‌ی سینما فعالیت کردند، ولی‌الله در ایران ماند و یدالله بعد از انقلاب برای درمان بیماری فرزندش به آمریکا مهاجرت کرد و تا زمان مرگش در ۲۸ مهر ۱۳۸۳ همان‌جا ماندگار شد.

یدالله شیراندامی که در دانشگاه تئاتر خوانده بود، فعالیت‌های هنری را همراه برادر بزرگ‌تر خود ولی‌الله شیراندامی از ایفای نقش در تئاترهای دهه‌ی سی در تهران آغاز کرد و در چندین نمایشنامه‌ی کلاسیک از جمله «اتللو»، «اتوبوسی به نام هوس» و «هیاهوی بسیار برای هیچ» بازی کرد. مصطفی اسکویی و مهین اسکویی که در دهه سی و چهل تئاتر آناهیتا را پایه‌گذاری کردند یدالله و ولی‌الله شیراندامی از اعضای فعال این گروه بودند. یدالله بعدها به گروه بیژن مفید پیوست.

او در سال ۱۳۴۳ با بازی در فیلم «قانون زندگی» به کارگردانی جمشید شیبانی وارد عرصه‌ی سینما شد و در بیش از ۵۰ فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرد. «سه قاپ»، «آقا دزده»، «بهشت دور نیست»، «مرد خدا» و «چرخ‌ فلک» از جمله فیلم‌هایی است او در آن بازی کرده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی