| کد مطلب: ۲۱۷۴۸

گفت‌وگوی روحانی و اوباما

گفت‌وگوی روحانی و اوباما

پنجم مهرماه 1392، حسن روحانی و باراک اوباما، رؤسای‌جمهور وقت ایران و آمریکا، در تماسی 15 دقیقه‌ای در فرودگاه جان‌اف‌کندی نیویورک، به تبادل‌نظر درباره پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری درباره آن پرداختند.

پنجم مهرماه ۱۳۹۲، حسن روحانی و باراک اوباما، رؤسای‌جمهور وقت ایران و آمریکا، در تماسی ۱۵ دقیقه‌ای در فرودگاه جان‌اف‌کندی نیویورک، به تبادل‌نظر درباره پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری درباره آن پرداختند.

این تماس تاریخی نخستین تماس تلفنی پس از قطع روابط دو کشور در سال ۱۳۵۸ به‌شمار می‌رفت و صدها خبرگزاری و روزنامه تیتر اول خود را به آن اختصاص دادند.

اوباما پس از این تماس گفت: «گفت‌وگوی ما در رابطه با اقدامات و تلاش‌های جاری درخصوص رسیدن به توافق در زمینه برنامه هسته‌ای ایران بود.»

حسن روحانی نیز در زمینه این تماس گفت: «اوباما در این تلفن به من گفت که ما در داخل مشکلات فراوانی داریم و شما هم در داخل ایران مشکلات فراوانی دارید. بنابراین ما باید فکر کنیم چگونه از این مشکلات عبور کنیم.»

جدا از واکنش‌های مثبت جهانی و داخلی به این تماس، در ایران، روزنامه کیهان این اتفاق را «تأسف‌بارترین» قسمت سفر روحانی به نیویورک دانست. جمعی ۱۰۰نفره از مخالفان روحانی نیز در فرودگاه تجمع کردند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی