روشهای تبلیغات برای سالن زیبایی و آرایشگاه
امروزه سالنهای زیبایی به یکی از پر رفت و آمدترین مکانها برای تردد بانوان تبدیل شدهاند و برخی از سالنها روزانه به بیش از صدها نفر خدمات ارائه میدهند. علاوه
امروزه سالنهای زیبایی به یکی از پر رفت و آمدترین مکانها برای تردد بانوان تبدیل شدهاند و برخی از سالنها روزانه به بیش از صدها نفر خدمات ارائه میدهند. علاوه بر این، تعداد متقاضیان برای انجام کارهایی زیبایی هر روزه در حال افزایش است و این موضوع بر روی رشد چند برابری سالنها تاثیری باورنکردنی میگذارد. ممکن است شما یک سالن زیبایی فوق العاده شیک و مدرن داشته باشید و خدمات فوق العادهای ارائه دهید، اما حتی پرنده هم در سالن زیباییتان پر نزند. در این مواقع، دیگر زیبایی سالن یا نوع خدماتتان اهمیتی ندارد. بلکه باید برای جذب مشتری به فکر راههای باشید. تا زمانی که سالن زیباییتان مشتری نداشته باشد، عملاً کسب و کارتان رو به فروپاشی میرود. برای این که مشتریان، سالن زیبایی شما را بشناسند، نیاز دارید تا تبلیغات موثر با روشهای مختلف را امتحان کنید.
اهمیت تبلیغات برای سالن زیبایی
فرض کنید که صدها نفر دقیقاً در نزدیکی سالن زیبایی شما سکونت دارند و یا هر روزه در حال عبور از مقابل درب ورودی سالن شما هستند، اما اطلاعی ندارند که یک سالن زیبایی در اینجا وجود دارد و حتی نمیدانند چگونه باید وارد این سالن زیبایی شوند. پس در مرحله اول باید به فکر آشنا کردن افراد با کسب و کار خود باشید و به فکر انجام تبلیغات اصولی باشید. شما با انجام تبلیغات برای سالن زیبایی خود، میتوانید به راحتی به درامد فوق العاده و باورنکردنی برسید. تبلیغات برای معرفی کسب و کارتان یک راه بسیار عالی و بدون شک پر بازده است. اما باید توجه کنید پول که خود را صرف تبلیغات بیهوده نکنید. در ادامه، به بررسی بهترین روشهای تبلیغات برای سالن زیبایی بانوان میپردازیم و سعی بر این داریم هرگز دغدغه کمبود مشتری را تجربه نکنید.
موشن گرافیک
موشن گرافیها ترکیبی از تصاویر، کلمات و موسیقی هستند که همگی به شکل خلاقانهای در کنار هم ویرایش و تدوین شدهاند. موشنها بیشتر پیام محور هستند و به همین دلیل در فضای مجازی مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است.
موشن گرافیها میتوانند برای تبلیغات بسیار خلاقانه عمل کنند. چرا که موشنها با استفاده از عناصر مختلفی مثل رنگ، جلوههای ویژه و موزیک مناسب تأثیر عمیقی بر ذهن مخاطبان ایجاد میکنند. شما میتوانید با طراحی موشن گرافیک در اینستاگرام به انجام تبلیغات برای سالن زیبایی خود بپردازید و به راحتی پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبان منتقل کنید. از آنجایی که اینستاگرام نقش موثری در معرفی و تبلیغ کسب و کارها دارد و بیشتر بانوان برای انجام کارهایی زیبایی خود به جستجو در این شبکه اجتماعی میپردازند، ترکیب یک موشن حرفهای با تبلیغ در اینستاگرام، یک تصویر خوب از کسب و کارتان در ذهن مخاطبان ایجاد میکند. به همین علت، پیشنهاد میکنیم حتماً برای سالن زیبایی خود یک پیج اینستاگرام راه اندازی کنید، نمونه کارهایتان را در این شبکه اجتماعی قرار دهید، طبق برنامه ریزی و به صورت روزانه پست و استوریهای مختلف منتشر کنید و بدین شکل برای کسب و کارتان مشتریان جدید جذب کنید.
تبلیغات در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها
تبلیغات در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها و یا صفحاتی که دنبال کنندههای بسیار زیادی دارند، میتواند مشتریان جدیدی را به سمت سالن زیبایی شما جذب کند. امروزه تقریباً بیش از ۵۰٪ افراد از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند و تبلیغات در آن به دیده شدن صفحه شما بسیار کمک میکند.
تخفیفات
در مناسبتهای خاص مانند شب یلدا، اعیاد، نوروز، روز دختر، روز زن و... میتوانید تخفیفات ویژهای بگذارید و این تخفیفات را برای لاینهای مختلف در سالن خود لحاظ کنید. در این بازههای زمانی میتوانید درآمد بسیار زیادی کسب بدست آورید و هم مشتریان جدیدی برای سالن خود جذب کنید. نمونه تخفیفاتی که میتوانید برای لاینهای زیبایی برای جذب مشتری در نظر داشته باشید شامل موارد زیر است.
- آفر ۱۰٪ بر روی خدمات ناخن
- آفر روی خدمات میکاپ و شینیون
- هدیه ویژه برای انجام خدمات خاص
- ارائه کارت هدیه و تخفیف برای مراجعه بعدی
نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی
نصب بنرهای تبلیغاتی برای سالن زیبایی در مکانهایی که رفت و آمد افراد بسیار زیاد است و یا حتی در مکانهایی که بیشتر بانوان در این مکانها حضور دارند مانند کابینهای مترو، باشگاه و … میتواند بسیار موثر واقع شود. بنرهای تبلیغاتی باید با دقت و هدفمند طراحی شوند و در رابطه با کسب و کار شما توضیحات مختصر و مفیدی ارائه دهند. فراموش نکنید در طراحی بنرهای تبلیغاتی باید موارد مهم مانند آدرس، خدماتی که ارائه میدهید و... باشد.
ثبت آدرس سالن زیبایی در گوگل مپ
بسیاری از افراد برای پیدا کردن نزدیکترین مکانها برای انجام کارهای خود از گوگل مپ استفاده میکنند. ثبت آدرس سالن زیبایی در گوگل، میتواند یک ایده بسیار خوب برای جذب مشتریان بیشتر باشد. ممکن است خیلی از افراد از وجود سالن شما در اطرافشان بی خبر باشند. اما با یک سرچ ساده به راحتی میتوانند آدرس، سایت، و هم شماره تماس سالن زیباییتان را در اختیار داشته باشند.
پخش تراکت
تراکتها ابزاری موثر برای تبلیغات هستند که در جهت معرفی یک کسب و کار طراحی، چاپ و توزیع میشوند. تراکتها در جذب مشتریان جدید مخصوصاً برای سالنهای زیبایی بسیار موثر عمل میکنند. اما طراحی و چاپ تراکتها باید جذاب و گیرا باشند تا بتوانند ذهن مخاطبان را درگیر کنند و افراد را وادار به خواندن نوشتههای تراکت کنند. همچنین، مکان پخش تراکت هم بسیار مهم است. پخش تراکتها میتواند در نزدیکی سالن زیباییتان باشد و یا حتی در مکانهای شلوغ شهر توزیع شوند. توجه کنید تراکتها را در محل تردد بانوان توزیع کنید.
ارسال پیامک
برای تبلیغات پیامکی، باید از متون جذاب و گیرا استفاده کنید. همه ما حداقل یکبار در روز تلفن همراه خود را چک میکنیم و همین موضوع ثابت میکند که امکان ندارد که پیامکهای خود را نبینیم. میتوانید با شناسایی مخاطبان هدف و ارسال پیامک انبوه به گروههای خاص، تبلیغات انجام دهید.
سخن نهایی
در این مقاله سعی کردیم بهترین و موثرترین روشهای تبلیغات سالن زیبایی بانوان را معرفی کنیم. با استفاده از این روشها میتوانید به یک کسب و کار موفق و بی رقیب در بین سالنهای زیبایی تبدیل شوید. همچنین پیشنهاد میکنیم با توجه به شرایط خاصی که سالن زیبایی شما دارد، روشهای گفته شده را انتخاب و آنها را پیاده سازی کنید. علاوه بر این، میتوانید از تمامی روشهای گفته شده در این مقاله کمک بگیرید تا در نهایت، رشد و شکوفایی کسب و کارتان را در مدت زمان کوتاهی احساس کنید.