| کد مطلب: ۳۱۷۳۷

ساخت خط ریلی جدید

پس از تکمیل کریدور شمال- جنوب، مقرر شد خط ریلی رشت- آستارا پس از تملک اراضی طی یک سال، در مدت چهار سال ساخته شود.

ساخت خط ریلی جدید

پس از تکمیل کریدور شمال- جنوب، مقرر شد خط ریلی رشت- آستارا پس از تملک اراضی طی یک سال، در مدت چهار سال ساخته شود. به گزارش ایرنا، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: باتوجه به اتفاقات حادث‌شده در روسیه و جنگ این کشور با اوکراین، به‌طور طبیعی بهترین مسیر برای انتقال بار به‌ویژه از جنوب شرق آسیا و برعکس به این کشور همسایه شمالی، مسیر ایران است.

وی افزود: اکنون این پروژه در مرحله نخست مطالعاتی خود قرار دارد و باید مرحله دوم آن تکمیل شود تا مبلغ نهایی وام مشخص شود، اما رقمی بین 1/5 تا 2/5 میلیارد دلار برای آن متصور هستیم. اکنون جمهوری آذربایجان، پایانه مرزی ریلی آستارا را فعال کرده که این مهم جابه‌جایی بار در این مسیر را در سال گذشته میلادی به یک میلیون تن رسانده است؛ با این حال تصور می‌شود در یک افق دو تا سه ساله به عدد سه میلیون تن برسیم.

دیدگاه

ویژه اقتصاد
پربازدیدترین
آخرین اخبار