| کد مطلب: ۲۴۲۲۳

ظرفیت احیای ناترازی

ظرفیت احیای ناترازی

علی امین، عضو سندیکای صنعت برق به تسنیم گفت: بخش کارشناسی در وزارت نیرو به اندازه کافی کارآمد نیست و مدیران بین شرکت‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند.

علی امین، عضو سندیکای صنعت برق به تسنیم گفت: بخش کارشناسی در وزارت نیرو به اندازه کافی کارآمد نیست و مدیران بین شرکت‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند. اگرچه در سال‌های اخیر با کمبود مدیریت در بخش‌های آب و برق روبه‌رو هستیم، اما لازم است که از مدیریت سنتی به سمت رویکردی جوان‌تر و پویا حرکت کنیم. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته قادر به ارائه آموزش‌های مناسب به نیروی انسانی فعال در بخش آب و برق نبوده‌ایم و در حال حاضر با یک کمبود واضح در منابع انسانی مواجهیم.

امین به ناترازی ۱۹ هزار مگاواتی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این ناترازی نتیجه‌ای از سال‌ها تفکرات سنتی است که باید با استفاده از رویکردهای مدرن و مدیریتی نوین برطرف شود. عضو سندیکای صنعت برق بیان کرد: در سه سال اخیر به‌‌رغم هدف‌گذاری‌های بزرگ در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، تنها ۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید توسط دولت ایجاد شده که کمتر از یک درصد از مشکلات ناترازی را پوشش می‌دهد. با اصلاح ساختارها و بهبود سیستم مدیریت، می‌توان از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای حل ناترازی‌های بزرگ استفاده کرد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی