| کد مطلب: ۲۴۰۰۸

درآمد نفتی عربستان به کمترین رقم طی ۳ سال گذشته رسید

درآمد نفتی عربستان به کمترین رقم طی ۳ سال گذشته رسید

ارزش صادرات نفت عربستان در ماه اوت ۲۰۲۴ برابر با ۱۷.۴ میلیارد دلار بوده است، یعنی ۱۵.۵ درصد پایین‌تر از ۲۰.۶ میلیارد دلار ثبت شده در اوت ۲۰۲۳ و کمترین رقم طی سه سال گذشته.

به گزارش هم‌میهن آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، درآمد صادرات نفت عربستان در ماه اوت به پایین‌ترین رقم طی ۳ سال گذشته رسید که می‌توان آن را نتیجه سطح ناامیدکننده تقاضا برای نفت و محدود شدن عرضه بزرگترین صادرکننده نفت دنیا دانست.

گزارش اداره آمار عربستان نشان می‌دهد ارزش صادرات نفت این کشور در اوت ۲۰۲۴ برابر با ۱۷.۴ میلیارد دلار بوده است، یعنی ۱۵.۵ درصد پایین‌تر از ۲۰.۶ میلیارد دلار ثبت شده در اوت ۲۰۲۳.

درآمد صادرات نفت عربستان در اوت سال جاری میلادی همچنین ۶ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته و کمتر از درآمد صادرات این کشور در تمام ماه‌ها از ژوئن ۲۰۲۱ بوده است.

تشدید نگرانی در مورد تقاضای جهانی برای نفت مخصوصاً در چین قیمت این کالا را در ماه اوت و سپتامبر پایین آورده است. قیمت نفت برنت برای مدت کوتاهی در ماه اکتبر و به دنبال تشدید درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی به ۸۰ دلار در هر بشکه رسید ولی بعد تا ۷۵ دلار کاهش یافت.

نفت در ماه اوت بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه معامله می‌شد و باعث شد درآمد صادرات نفت عربستان و کل تجارت این کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

کل صادرات کالای عربستان در ماه اوت سال جاری میلادی ۹.۸ نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داشته که نتیجه ۱۵.۵ درصد کاهش صادرات نفتی این کشور بوده است. بدین ترتیب درصد صادرات نفت عربستان نسبت به کل صادرات این کشور از ۷۵.۱ در اوت ۲۰۲۳ به ۷۰.۳ درصد در اوت ۲۰۲۴ رسیده است.

اگر اوپک پلاس بر سر تعهد خود برای افزایش تولید نفت از ماه دسامبر پایبند بماند، درآمد صادرات نفت عربستان در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی