| کد مطلب: ۲۳۶۴۶

افزایش تولید شیرخشک

افزایش تولید شیرخشک

بنابر آمار تولید شیرخشک نوزاد با رشد ۲۵ درصدی نسبت به ابتدای سال به 6/5 میلیون قوطی در ماه رسیده است.

بنابر آمار تولید شیرخشک نوزاد با رشد ۲۵ درصدی نسبت به ابتدای سال به ۶/۵ میلیون قوطی در ماه رسیده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هانی تحویل‌زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با تاکید بر پرداخت یارانه به انتهای زنجیره مصرف‌کننده، گفت: تا زمانی‌که قیمت شیرخشک واقعی نشود و یارانه در اختیار انتهای زنجیره قرار نگیرد، با تشدید سیستم‌های نظارتی کاری از پیش نمی‌رود و بدیهی است که قاچاق روی هر کالایی که یارانه تخصیص یابد، اتفاق می‌افتد.

او عنوان کرد: اکنون یارانه در ۲ مرحله ابتدای زنجیره به تولیدکنندگان و داروخانه پرداخت می‌شود، درحالی‌که پیشنهاد ما این است که قیمت شیرخشک واقعی شود و برای کاهش فشار به مردم، کالابرگ در اختیار مردم قرار بگیرد. در حال حاضر شرکت‌هایی که ظرفیت برای تولید داخل پر است، صادرات نداریم چراکه اولویت تولید داخل است و تنها شرکت‌هایی که ظرفیت خالی است، از طریق ورود موقت وارد و صادر می‌کنند.

تحویل‌زاده با بیان اینکه برنامه‌ای برای تغییر قیمت شیرخشک نوزاد نداریم، افزود: از آبان سال گذشته تا مهرماه قیمت شیرخشک ۹ درصد برای تولیدکننده افزایش یافت؛ به‌طوری‌که حداقل قیمت هر قوطی شیرخشک نوزاد ۱۳۰ و حداکثر ۱۹۰ هزارتومان است که خانوارها به سبب پرداخت یارانه با نصف این قیمت خریداری می‌کنند.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی