| کد مطلب: ۲۳۶۰۰

پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ ۴۰ هزار دلار گران تر از قبل!

پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ ۴۰ هزار دلار گران تر از قبل!

پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولید ۹۱۱ GT3، از مدل ۲۰۲۵ آن رونمایی کرد. این مدل که بر اساس اتاق ۹۹۲.۲ توسعه یافته، در مقایسه با نسخه قبلی تغییراتی داشته و با همان پیشرانه صرفاً بنزینی به دست مشتریان خواهد رسید.

به گزارش هم میهن آنلاین، پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولید ۹۱۱ GT۳، از مدل ۲۰۲۵ آن رونمایی کرد. این مدل که بر اساس اتاق ۹۹۲.۲ توسعه یافته، در مقایسه با نسخه قبلی تغییراتی داشته و با همان پیشرانه صرفاً بنزینی به دست مشتریان خواهد رسید.

پورشه1

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵

در حالی که کمپانی آلمانی برای خودروی نمادین خود یک پیشرانه هیبریدی تدارک دیده، اما ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ کماکان با همان موتور بنزینی ۴ لیتری شش سیلندر تخت تولید خواهد شد. با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به آلایندگی، پورشه از ارتقای این موتور صرف نظر نموده و با اتخاذ تدابیری کماکان آن را در چرخه حفظ کرده است. این موتور تنفس طبیعی همچون قبل ۵۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند به دور ۹۰۰۰ بر دقیقه برسد. به گفته پورشه، این موتور به دو فیلتر جذب ذرات آلاینده و چهار مبدل کاتالیست تجهیز شده است. به غیر از این مهندسان کمپانی در میل بادامک و سرسیلندر بازنگری‌هایی انجام داده و از دریچه گاز و خنک کننده روغن جدید در ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ استفاده کرده‌اند.

انتقال نیرو به چرخ‌ها همچون قبل توسط گیربکس ۶ سرعته دستی یا نمونه ۷ سرعته دو کلاچه صورت می‌پذیرد. آنطور که پورشه اعلام کرده، آخرین دنده از گیربکس دستی در این نسخه از ۹۱۱ GT3 ضریب کوتاه‌تری دارد.

پورشه2

بهبود سیستم تعلیق و آیرودینامیک

پورشه با بهره‌گیری از تجارب خود در مدل GT3 RS، دست به تغییراتی در سیستم تعلیق ۹۱۱ GT3 جدید زده است. این تغییرات که بیشتر به فرم میله‌های اتصالی مربوط می‌شوند، باعث ارتقای نیروی رو به پایین تولیدی و بهبود خنک کاری اجزای سیستم ترمز شده‌اند. در کنار این، چراغ‌های جلوی جدید به کار رفته در ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ امکان استفاده از دریچه‌های عریض‌تر را فراهم کرده که نتیجه آن بهبود آیرودینامیک و افزایش میزان نیروی رو به پایین تولیدی (داونفورس) است. باز طراحی دیفیوزر، درپوش موتور و سایر دریچه‌های موجود روی بدنه از دیگر تغییرات قابل ذکر هستند.

پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ با تایرهای جدیدی خط تولید را ترک می‌کند. این تایرها در جلو و عقب به ترتیب اندازه‌ای برابر با ۲۵۵/۳۵ و ۳۱۵/۳۰ دارند. رینگ‌ها نیز جدید و به ترتیب ۲۰ و ۲۱ اینچی هستند؛ این رینگ‌ها تا ۱.۵ کیلوگرم از جرم فنربندی‌ نشده کاسته‌اند. پورشه می‌گوید تایرهای جدید در مسیرهای مرطوب و لغزنده عملکرد بهتری دارند. در صورت سفارش مشتری، این تایرها جای خود را به تایرهای چسبنده‌تر مخصوص پیست می‌دهند.

بهره‌مندی از پکیج Weissach برای اولین بار

خودروساز محبوب آلمانی تصمیم گرفته پکیج Weissach را که در چند سال اخیر به سری RS تعلق داشته، در لیست آپشن‌ های ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ نیز جای دهد. با سفارش این پکیج که در آن کاهش وزن در اولویت است، جنس برخی قسمت‌ها مثل سقف، میله‌های تعادلی، برخی از بازوهای اتصالی، پنل‌های بدنه و قاب آینه‌ها به فیبرکربن تغییر می‌یابد؛ ضمن اینکه این پکیج سفارش رینگ‌های سبک‌تر منیزیمی را نیز ممکن می‌کند. شایان ذکر است در سبک‌ترین نسخه، پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ وزنی برابر با ۱۴۲۰ کیلوگرم دارد. این رقم با استانداردهای روز رقمی پایین برای یک خودروی اسپرت رده‎‌بالا به حساب می‌آید.

قیمت پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵

مدل پایه از این خودروی جذاب با پرداخت ۲۲۴,۴۹۵ دلار قابل خرید خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید این رقم در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ حدود ۵۳ هزار دلار و در مقایسه با مدل ۲۰۲۴ حدود ۴۰ هزار دلار بیشتر است! تحویل سفارشات مشتریان در آمریکا، از تابستان پیش رو آغاز خواهد شد. 

منبع: آخرین خودرو

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی